10 novogodišnjih odluka digitalnog marketinga
Kraj svake godine je vreme kada razmišljamo o onome što smo u proteklih 12 meseci uradili i planiramo šta da uradimo u narednih 12 meseci, kako u životu, tako i u poslu. Novogodišnje kampanje se bliže kraju, spremamo se za slavlje i nekoliko dana preko potrebnog odmora.
Šta bi jedan brend, marketing ili PR menadžer mogao da zapiše sebi kao odluke koje će, u oblasti digitalnog marketinga, pokušati da sprovede u 2020. godini? Dok mi spremamo nove tekstove za vas, već objavljenim tekstovima na našem blogu, možemo vam pomoći da donesete neke od tih odluka. Stay tunned i u narednoj godini!
Digital ću postaviti strateški
Iako je po formi najčešće dokument, strategija je zapravo proces koji definiše sve vaše online aktivnosti: način, vreme i mesto njihovog dešavanja, kao i potrebne resurse. Bilo da je digitalni marketing za vas već poznat teren, ili tek činite prve korake, strategija je osnovni korak, temelj vašeg online nastupa, mapa puta koji vodi ka osvajanju online tržišta.
Postaviću jasne i merljive ciljeve
Jasno određeni ciljevi i precizno definisane ciljne grupe, mogu uštedeti mnogo vremena i novca, i osnov su dobre strategije. Svaki klik košta, i ne želite da plaćate klikove koji nemaju šanse za konverziju. Ciljevi digitalnog marketinga, proizilaze iz biznis ciljeva, odnosno ciljeva komunikacije. Ukoliko biznis ciljevi nisu definisani, morate se vratiti korak nazad i najpre to uraditi. Najčešća zamka u koju mnogi upadaju, jeste to što digitalni marketing posmatraju kao odvojenu celinu. Zapravo, on je samo deo većeg plana koji obuhvata i sve ostale aktivnosti.
Pratiću trendove i inovirati
Nove tehnologije oblikuju način na koji živimo i vidimo svet oko nas. Pored toga, nove tehnologije će nastaviti i da oblikuju način na koji komuniciramo, posebno online, što će se takođe odnositi i na marketing i na njegovu budućnost. Morate se upoznati sa trendovima, proceniti efekte njihove primene, planirati, integrisati tehnološke promene u strategije i staviti ih u funkciju postizanja poslovnih i komunikacijskih ciljeva. Tek tada je njihova primena u marketingu ili komunikaciji opravdana.
Istraživaću i primenjivati nove mogućnosti
Pravi marketari će uvek osećati poriv za inovacijama i želju za istraživanjem neotkrivenih teritorija. Koliko god da tražimo prilike koje oslobađaju našu maštu i donose nove i uzbudljive mogućnosti, moramo da damo sve od sebe da izbegnemo zamku samozadovoljstva. U marketingu, kreativnost nikada ne bi trebala da bude glavni cilj, već samo sredstvo kojim ostvarujemo komunikacijske ciljeve klijenta.
Iskoristiću digital za employer branding
Kako je internet uticao na način dolaženja do informacija, poslodavci bi trebalo da vode računa o tome kako će biti predstavljeni online, ne samo na sopstvenim (web sajtu, društvenim mrežama) i plaćenim medijima (portalima za zapošljavanje), već i kakvu će reputaciju imati na kanalima koji nisu pod njihovom ingerencijom (forumi, privatni profili na društvenim mrežama) – tzv. deljenim medijima.
Razvijaću sadržaje
Ljudi su online zbog drugih ljudi i zbog sadržaja koje nalaze online. To po formi mogu biti kraći ili duži tekstovi, slike, animacije, video snimci i slično, ali je najbitnije da odgovaraju interesovanjima onih koje želite da vidite kao posetioce svojih sajtova, kupce na web prodavnicama, korisnike aplikacija, kao osobe koje gledaju, čitaju, komentarišu i dele sadržaje na vašim društvenim mrežama. Ako im date sadržaje koji ih zanimaju, korisni su im, i zabavljaju ih, uzvratiće vam poverenjem i vraćanjem na web lokacije na kojima se predstavljate. Odatle do konverzije jedan je klik.
Posvetiću pažnju UGC-u
Nove generacije potencijalnih kupaca znaju šta žele da kažu i uvek koriste društvene mreže da bi iskazali svoje mišljenje. Zato im je apsolutni „must have” dobar pametni telefon sa stalnom internet vezom. Lako generišu sadržaj i dele ga na društvenim mrežama. Najviše veruju u UGC (user generated content), odnosno sadržaje koje kreiraju korisnici društvenih medija i mreža. To je njihov najvažniji izvor informacija.
Pratiću analitiku i razmišljaću o efektima
Online kanali i mobilne aplikacije daju nam mogućnost, kao nikada do sada, da pratimo, praktično u realnom vremenu, efekte naših aktivnosti. Stara krilatica kaže da je neophodno dati pola budžeta za marketing, samo što ne znamo koju polovinu? No, sad smo u mogućnosti da lakše shvatimo i to! Bukvalno sve možemo da izmerimo i da unapredimo procese, pa time i efekte.
Pametno ću ulagati u promociju
Digitalni marketing nudi nam more alata, mogućnosti, opcija, koje nam omogućavaju da pametnije trošimo uloženi novac. Ulaganjem u promociju želimo da okrenemo mašinu u svoju korist. Da ona radi za nas. Više konverzija, a manje reach-a.
Naći ću vremena i za sebe
Digitalni marketing zahteva da budete u formi, da budete u toku sa svim trendovima, novim tehnologijama, da ste fleksibilni, prilagodljivi i da možete da izdržite pritisak. To mora da vas nosi, da vas loži da ujutru ustanete srećni što imate priliku da se bavite poslom koji volite, a opet i da možda obavite jedan trening pre svega toga.
Homepage redakcija