Sigurni smo da ste bezbroj puta do sada čuli tvrdnju da je “content kralj” (eng. Content is a King) i da biste svoju onlajn marketing strategiju trebali da usmerite baš na njega. Očigledno je da ovo nije neka nova ideja i da su ljudi svesni koliko je sadržaj važan. U poslednjih nekoliko godina, content postaje važniji nego ikada pre baš zbog toga što je alat broj jedan kada je u pitanju angažovanost i ohrabrenje korisnika da kupe proizvod ili uslugu. 

Sadržaj je mnogo više od jednostavnog popunjavanja vaših veb-stranica i društvenih mreža. Vaš sadržaj služi za izgradnju poverenja među vašim potrošačima i pomaže vam da kreirate svest o brendu i dovedete kupce na vaš sajt. Odatle do konverzije deli ih samo jedan klik.  Zbog čega je sadržaj ključan i kako da ga iskoristite u vašoj marketing strategiji saznajte u nastavku.  

U slučaju da vam je potrebna pomoć u postavljanju efektivne content strategije, kontaktirajte nas. 

Zašto je sadržaj važan? 

Content marketing je u prethodnih nekoliko godina bio sjajan način da izdvojite svoj brend u odnosu na konkurenciju, a danas je content marketing postao potreba svakog ozbiljnog brenda. Ovaj vid marketinga izdvaja odlične brendove u odnosu na prosečne i  povezuje ih sa potrošačima.   Danas je u bilo kojoj sferi biznisa kreiranje novog, kompaktnog i korisnog sadržaja za vašu publiku izuzetno važna praksa. Nažalost, mnoge kompanije ne izdvajaju dovoljno vremena i resursa za content marketing jer ga ne vide kao relevantan kanal pomoću koga će da komuniciraju sa svojom publikom i da je angažuju.  Na taj način, oni su često neuspešni u ostvarivanju svojih marketing ciljeva. S druge strane, brendovi koji kreiraju značajan i uzbudljiv sadržaj dobijaju ogromne benefite od njega, kako interne, tako i eksterne. 

Snaga content marketinga krije se u njegovoj mogućnosti da uspešno obuhvati 4P marketinga. Iako se na prvi pogled ne čini tako, sadržaj govori u ime vašeg proizvoda, ističe njegovu cenu (kroz ROI), pozicionira vaš proizvod na tržištu i direktno ga promoviše. 

Pitate se šta predstavlja content marketing? Content marketing sastoji se od kreiranja i deljenja relevantnog sadržaja u cilju angažovanja korisnika i podsticanja njihove kupovine proizvoda ili usluga. 

Međutim, što više shvataju snagu sadržaja, brendovi sve više i više žure da kreiraju veću količinu sadržaja i organski content reach opada. To se dešava zbog toga što danas nije dovoljno da samo imate angažovan sadržaj, nego brendovi moraju da ulažu u plaćeno reklamiranje sadržaja kako bi dosegnuli širu ciljnu grupu.  

Šta sve to znači?

Pa, promovisan sadržaj je aktivnost koja podrazumeva objavljivanje sadržaja sa jasnim ciljem promovisanja sadržaja sa plaćenom distribucijom kanala. To može da uključi i PPC kampanje, plaćene objave na društvenim mrežama, sponzorisane plasmane i bilo koje druge oblike plaćene promocije. Plaćeno reklamiranje sadržaja (ili promotivni sadržaj) je sjajan način da uvećate relevantnost i vidljivost objavljenog sadržaja, ali plaćeni oglasi moraju da budu u skladu sa content marketing strategijom ili generalnim onlajn ciljevima vašeg brenda. Promotivni sadržaj je brz i efikasan način uz pomoć koga možete povećati svoju publiku, uvesti neke nove prilike i omogućiti potencijalnu prodaju. 

Umesto toga, samo kada su brendovi fokusirani na stvaranje jedinstvenog, visokokvalitetnog i personalizovanog sadržaja koji je, što je najvažnije, koristan i uzbudljiv za vašu ciljnu publiku, moć sadržaja je vidljiva. To možete ostvariti putem teksta, video snimaka, fotografija, infografika, blog postova, onlajn seminara ili bilo kog drugog sadržaja koji priželjkuje vaša publika.

Ako svojim trenutnim i potencijalnim kupcima obezbedite sadržaj koji ih zanima, koristan im je i istovremeno ih zabavlja, oni će vam verovati i svakodnevno se vraćati na vaše onlajn platforme. Da bismo vam pomogli da shvatite važnost sadržaja za vaše poslovanje, sastavili smo 5 razloga zbog kojih je content marketing važan:

  • Content podstiče engagement 

Dobar content, u bilo kojoj formi, podstiče korisničku angažovanost ka brendu bili oni toga svesni ili ne. Ako je content relevantan, visokokvalitetan i koristan, korisnici će prekinuti sa svojim aktivnostima i “konzumirati” content pri čemu će razumeti poruku brenda (i vrednosti koje prenosi), a možda će se i dodatno angažovati tako što će podeliti content

Odličan i jednostavan primer koji podstiče engagement je sadržaj koji su stvorili korisnici (user-generated content – UGC).  Navešćemo brend Glossier, kao primer uspešnog brenda koji koristi ovakav pristup da bi boost-ovao svoj brend na Instagramu. Oni često dele komentare i objave svojih korisnika o brendu, a to je odličan način za podsticanje engagement-a.

  • Content čini vaš brend vrednijim 

Što više vrednosti i poruka brenda obezbedite svojim sadržajem, lakše ćete izgraditi poverenje vaše publike. Na primer, Acorns Investment je popularna investiciona aplikacija koja ima blog pod nazivom Grow from Acorns, i svakako je najbolji primer content marketinga za vođenje efikasnog bloga. Na svom blogu, oni su svojoj ciljnoj publici obezbedili gomilu korisnih članaka – i umesto da se fokusiraju na priču o tome kako je njihovo poslovanje odlično, oni su odabrali da obezbede vrednosti koje će podstaći angažovanje njihovih korisnika. 

  • Content može poboljšati vaš SEO

Važnost sadržaja postaje uočljiva kada uvidimo kolika je njegova uloga u pružanju pomoći brendovima prilikom izgradnje svog SEO (search engine optimization). Prema Tech Client-u, kreiranje sadržaja je najefikasnija SEO tehnika – poslovne veb-stranice koje objavljuju sveobuhvatne sadržaje na blogu imaju u proseku 434% više stranica označenih od strane pretraživača od onih koje uopšte ne objavljuju. To je dovoljan razlog da započnete vaš blog post, zar ne?

Pogledajte samo Buffer, aplikaciju za upravljanje društvenim mrežama koja je prvo koristila gostujuće blog postove da bi započela svoj rast (ta strategija pomogla je Bufferu da privuče svojih prvih 100.000 korisnika). Ljudi iz Buffer-a koncentrisani su na to da proizvedu visokokvalitetan i sadržaj koji će moći da se deli. I sada? Buffer je veoma cenjen i pouzdan brend, sa skoro 400.000 korisnika i oko milion pratilaca na više platformi društvenih mreža.

  • Razvijte prodaju i privucite potencijalne klijente pomoću sadržaja

Angažovan, koristan i vredan sadržaj za publiku ima ogroman potencijal za generisanje novih potencijalnih klijenata i povećanje prodaje. Prema DemandMetric-u content marketing košta oko 62% manje od tradicionalne marketinške strategije, on generiše oko 3 puta više potencijalnih klijenata. Insistiranje na content marketingu, a ne na direktnoj prodaji, i sadržaj koji je orijentisan na proizvode daju potrošačima vremena i prostora za stvaranje posebne veze sa brendom. Na taj način potrošači su autentično povezani sa brendom i prelaze iz uloge kupaca u uloge zastupnika brenda što vam omogućava uticaj na raznim nivoima.

  • Sa sadržajem možete izgraditi vezu

Ako i dalje sumnjate u činjenicu da je content marketing neophodan u vašoj marketing strategiji, navešćemo vam i poslednji razlog da nam poverujete u to. Sa ispravnom content marketing strategijom, možete izgraditi vezu sa vašim korisnicima, trajnu vezu koja je mnogo vrednija od jednog ili dva klika. Diskutovali smo o tome kako je sadržaj sastavni deo izgradnje poverenja i angažovanja sa vašom publikom i da će vam pomoći da povećate svoju publiku i dođete do novih kupaca. Ali kako da zadržite one koji su već kupili od vas i učinite ih svojim vernim kupcima? Prema Marketing Tech Blog-u, lojalni kupac u proseku vredi i do 10 puta više u odnosu na njegovu prvu kupovinu. Sadržaj koji je vredan, emotivan i priča priču vašoj publici unaprediće još više lojalnost prema brendu, jačanjem veza koje već imate. To će podstaći ponovljenu prodaju i pomoći će vam da uspostavite moćne zastupnike brenda. Brend koji nikada ne prestaje da pruža emotivne i relevantne sadržaja je Coca-Cola. Coca-Cola godinama izlaže inovativne marketinške kampanje koje uspostavljaju emotivnu povezanost sa svojom širokom publikom. Jedna posebna kampanja donela je nešto posebno – personalizaciju.

Kampanja Share a Coke navela je ljude da traže Coca-Cola boce sa njihovim imenima i da imaju mogućnost da kupe iste boce za prijatelje sa njegovim ili njenim imenom. To je bila sjajna prodajna taktika koja je privukla pažnju njihove publike i naterala ih da izvrše kupovinu i uspostave emotivnu vezu sa svojim potrošačima.

Coca-Cola je nastavila ovu kampanju pomoću štampanih medija i društvenih mreža na kojima su se vrteli video snimci koji su prikazivali prijatelje kako se okupljaju i dele Coca-Cola flaše sa svojim imenima na njima. Ovakva strategija pomogla je brendu ne samo u tome da pokaže vrednost proizvoda, nego i da objasni kako njihov proizvod može povezati i okupiti ljude na jednom mestu.

Kako da osmislite vrhunski sadržaj? 

  •     Ispričajte priču

Staromodan način da zainteresujete svoju publiku za vaš sadržaj jeste da im ispričate priču i uz pomoć primera iz stvarnog života objasnite svoje proizvode ili usluge. Ljudi su prirodno zaneseni pričama, pošto one imaju jasan početak, sredinu i kraj. Pričanje priča (eng. storytelling) omogućiće vam više reakcija, nego jednostavan tekst sačinjen od činjenica i statistika.

Pričanje priča je jedan od najboljih načina na osnovu koga možete da uspostavite vezu sa vašom publikom. Kada u svoj sadržaj uključimo priče, informacije transformišemo iz dosadnih i informativnih u inspirativne i privlačne. Deljenjem priča pokazujete da vam je stalo da rešite stvarne probleme i pomognete svojoj publici. Sjajan primer pripovedanja je Microsoft sa svojim blogom pod nazivom Stories, gde postoji mogućnost za deljenje ljudskih priča koje stoje iza brenda i njegove tehnologije. 

  •     Pratite trendove – ali ne uvek?

Moderni brendovi moraju da osiguraju kreativan, atraktivan i pronicljiv sadržaj. Prvi korak za angažovanje bilo kog brenda u stvarni marketing na društvenim mrežama jeste da prati trendove viralnog marketinga. Ponekad brendovi reaguju na viralne trendove na način koji im daje još veću relevantnost i publicitet.

Ali, neki drugi put, njihov odgovor na viralne marketinške trendove ima pogubne posledice. Internet je ispunjen pričama brendova koji su propustili ideju o trendovima, pogrešno razumeli određene poruke i završili katastrofalno.

Slično je bilo i sa nedavnim #DollyPartonChallenge-om. Zbog čega je nastala tolika zbrka? Legenda nacionalne muzike Doli Parton objavila je kolaž sastavljen od četiri svoje fotografije – po jednu za svaku vodeću platformu društvenih mreža: LinkedIn, Facebook, Instagram i Tinder. Na fotografiji za LinkedIn bila je poslovno obučena, na fotografiji za Facebook ležerno i zabavno, umetničku fotografiju povezala je sa Instagramom, a seksi fotografiju sa Tinder-om.

Objava je vrlo brzo postala viralna i svi, od Majli Sajrus do poznatog Tornja u Londonu, radili su svoje verzije ovog kolaža. Razni brendovi su imali mnogo promašaja, dok drugi nisu razumeli poentu. Šta možemo naučiti iz svega ovoga?

Sprovođenje viralnih trendova nije tako jednostavno i lako kao što nam se čini. Kada pratite trendove, razumete ideju određenog trenda, neophodno je da pažljivo isplanirate objavu i prenesete poruku brenda, a da pritom dobro poznajete svoju publiku. 

  •     Isplanirajte kako će izgledati vaš content

I konačno, ali ne najmanje bitno, vaš sadržaj mora biti duboko integrisan u vašu celokupnu marketing strategiju, on mora da sledi konkretan plan objavljivanja sadržaja na različitim platformama. Prvi korak za postizanje tog cilja je uspostavljanje pametnog marketinškog plana.

Neki od najvažnijih elemenata sjajne content strategije su: postavljanje svoje misije i cilja, poznavanje publike, pronalaženje najboljih kanala i strateško planiranje objavljivanja sadržaja. Oni brendovi koji imaju jasnu content strategiju verovatno će uvideti da su njihovi napori u content marketingu bili uspešni.

Ako vam se čini da je za sve ovo potrebno mnogo ulaganja, ne brinite, tu smo mi da vam sve to omogućimo. U slučaju da vam je potrebna pomoć u postavljanju ispravne content strategije i povećanju engagement-a i prodaje, kontaktirajte nas.