Brendiranje poslodavca – trendovi (drugi deo)
U prvom tekstu smo definisali šta je brendiranje poslodavca, dok smo u prethodnom napravili uvod tome koje su tendencije u ovoj istoj sferi, naglašavajući relevantnost zaposlenih kao brend ambasadora i izjednačavanje vrednosti kompanije sa iskustvom zaposlenog.
Sada ćemo ih detaljnije i objasniti.
Employee engagement – akcenat prelazi sa kompanije na ljude
Autentičnost i personalizovane kampanje su način da se u digitalnoj eri izdvojite od ostalih. Zato se priče zaposlenih koriste kao jedna od ključnih taktika employer branding strategije. Te priče mogu biti predstavljene u formi foto ili video testimoniala. Ovo su neki od primera koji smo radili za Philip Morris i Coca-Cola Hellenic.
Rezultati su:
– sticanje poverenja zajednice na osnovu ličnog podeljenog iskustva zaposlenog;
– humanizovanje imidža kompanije, jer, ipak, svaku organizaciju čine ljudi;
– dodatna angažovanost i integracija zaposlenih. Ovo je win-win situacija: kompanija dobija ambasadore, a zaposleni se osećaju njenim važnim delom.
Employee engagement – mehanizmi
Kako motivisati zaposlene da se angažuju? Ovo su neke od naših preporuka:
– formirati tim u okviru kompanije koji bi se bavio kreiranjem i prikupljanjem sadržaja od zaposlenih;
– kroz fokus grupe i radionice – saznajte koje vrednosti kompanije vaši zaposleni najviše cene, prikupljajte ideje od njih;
– uključivanje zaposlenih u zanimljive projekte ili društveno odgovorne kampanje – kako bi bili deo višeg cilja;
– ohrabite ih da ispričaju svoju priču – da postanu, kao što je David Bowie govorio, “junaci na jedan dan”. O ovome smo pričali kad smo spomenuli testimoniale;
– organizovanje konkursa i takmičenja;
– postavljanje tzv. Instagram klopki (propsa, zanimljivih kutkova za fotkanje).
Sa reči…
Employee Value Proposition (skr. EVP) bi trebalo da bude početak employer branding strategije i izvor sadržaja koji ćemo da plasiramo.
Između ostalog, EVP sadrži set opipljivih i neopipljivih vrednosti i benefita koje poslodavac nudi zaposlenima (plata, kompenzacije, pogodnosti, mogućnosti napredovanja…). Idealno bi bilo da se u tom dokumentu prikaže jedinstvenost organizacije u odnosu na konkurenciju.
Taj dokument se deli i zaposlenima u vidu različitih formi (kao video, štampani dokument, prezentacija, pa čak i u vidu igrice) kako bi se što bolje upoznali sa kompanijom, a neki delovi EVP-a bi trebalo da se komuniciraju i putem zvaničnih kanala poslodavca.
… na dela
Employee Experience (skr. EX) je suma celokupnog iskustva zaposlenog kroz njegovu interakciju sa organizacijom u kojoj radi. U pitanju je svaka interakcija zaposlenog, od momenta prvog kontakta sa regruterom, do poslednje interakcije nakon okončanja zaposlenja. Drugim rečima, kako (potencijalni) zaposleni percipira: dolazak od kuće do posla i nazad, kako doživljava prostor u kom radi, da li mu prija radna atmosfera i sl.
Poslodavac ga može dizajnirati i donekle kontrolisati, a trebalo bi da bude u skladu sa EVP-em. To u praksi znači da, ako kod vas vlada family-friendly kultura, nećete organizovati happy hour vikendom ili nakon radnog vremena, nego ćete, na primer, organizovati Family day.
Idealno, EX se prikazuje kroz sadržaj generisanog od strane korisnika (eng. User Generated Content ili skraćeno UGC) ili kroz kampanje u kojima kompanija prikazuje kako izgleda raditi u njoj. Ovde možete pogledati jednu EX kampanju koju smo sproveli za potrebe kompanije Coca-Cola Hellenic.
Nemojte se obeshrabriti, ovo ne znači da kompanija treba da obezbedi uslove rada iz snova – već da obećanja navedena iz EVP-a svede na relevantna i važeća.
Nastavite da nas pratite – sledeće na redu je brendiranje poslodavca na društvenim mrežama, a u svakom momentu nam možete pisati za potencijalnu saradnju.