Kao što smo pisali u prošlom tekstu, osetna je pojava nedostatka kvalitetnih kadrova, što posledično može da ugrozi i poslovanje kompanije. Zato se privlačenje talenata (eng. Talent Attraction) i zadržavanje zaposlenih (eng. Employee Retention) smatraju ključnim procesima koji kompaniji obezbeđuju kompetitivnu prednost na tržištu.

 

Rekli smo tada, i ponovićemo: osnova uspeha ovih procesa leži u jakom brendu poslodavca.

 

Brendiranje poslodavca nije nešto što postoji „od juče”, a najbolji ne samo da prate, već i postavljaju trendove u employer branding-u. Stoga ćemo se u naredna dva teksta pozabaviti aktuelnostima iz sveta brendiranja poslodavca.

 

Job Seekers => Job Shoppers

 

Kao što se ljudi na internetu informišu o proizvodu ili usluzi (pretražuju, porede cene, čitaju komentare i iskustva korisnika, upoznaju se sa karakteristikama proizvoda), isto tako se ponašaju i dok traže posao.

Danas, ljudi zapravo kupuju posao”. Dostupnost i transparentnost informacija menjaju način na koji ljudi traže, evaluiraju i „isprobavaju” potencijalni posao pre nego što ga „kupe”.

 

Potencijalni zaposleni traže bilo koje informacije od onih koji najbolje poznaju „proizvod”, u ovom slučaju posao – od postojećih zaposlenih. Online platforme nam daju mogućnost da steknemo utisak kakva je atmosfera na poslu, mogu preko raznih sajtova da saznaju i kakva je plata, kakvu reputaciju ima poslodavac, šta nudi i šta traži od kandidata. Odlična platforma koja obezbeđuje takve informacije je Glassdoor. Ako do sada niste imali priliku da je pogledate i koristite, toplo vam preporučujemo da počnete. Društvene mreže su takođe značajan izvor informacija, a o pretraživačima da i ne govorimo… Kada ukucate ime svoje firme na Google-u, šta sve pronalazite o sebi?

 

Ovakva situacija je odlična za poslodavce jer se na ovaj način može doći do adekvatnih kandidata. Čak i negativni komentari o vama mogu da budu odlična prilika za intervenciju, jer ukoliko se ispostavi da je negativna kritika tačna, onda možete identifikovati svoje nedostatke i možete probati da ih rešite. Sa druge strane, ukoliko je komentar netačan, uvek možete da napišete i svoju stranu priče.

Ako ste iskreni, autentični, transparentni, imate jasnu strategiju – pravi kandidat će pronaći put do vas.

 

Funkcija brenda poslodavca danas

 

Pominjali smo takođe da se savremeno shvatanje employer branding-a ne svodi na odvojene HR, marketinške i komunikacione funkcije, već se ističe biznis značaj brenda poslodavca.


Brendiranje poslodavca se ne završava privlačenjem novih ljudi u kompaniju, već se ogleda i u:

 

– zadržavanju zadovoljnih kvalitetnih zaposlenih;

– kreiranju atmosfere lojalnosti i pripadnosti zajednici;

– transformaciji zaposlenih u dobrovoljne brend ambasadore;

– izjednačavanju važnosti EVP-ja (eng. Employee Value Proposition) sa iskustvom zaposlenog (eng. Employer Experience).

 

Poslednje dve stavke ćemo detaljnije razraditi u sledećem tekstu, tako da…
Pratite nas! 🙂

Milka i Mia.