Šta je edutainment i zašto je popularan?
Da li gledate podkaste?
Da li često kliknete tačan odgovor na story kvizu?
Da li čitate blogove?
Verujemo da je odgovor na makar jedno pitanje bio da!
Društvene mreže su moćan alat za povezivanje sa ciljnom publikom. Ali kako se pobrinuti da vaš sadržaj nije samo zabavan, već i edukativan?
Ovde nastupa edutainment.
Šta je edutainment?
Edutainment je odličan način za povezivanje sa publikom kroz zabavu i edukaciju u isto vreme, što upravo predstavlja jedan od razloga zašto je ova vrsta sadržaja rastući trend na društvenim mrežama. Najčešće ga nalazimo na platformama YouTube, Instagram, TikTok i Facebook. Plasira se kroz različite vrste sadržaja – video snimci, podkasti, kvizovi, igre i još mnogo toga.
Ova vrsta sadržaja povećava interesovanje i poverenje publike, a samim tim i interakciju. Imajući u vidu da za cilj ima edukaciju, edutainment pruža publici dodatnu vrednost, jer vreme provedeno na društvenim mrežama čini produktivnijim. Sa druge strane, predstavlja vredan alat za kreatore sadržaja.
Kada edutainment kao trend spojimo sa sve popularnijim vertikalnim video formatom, otvara se beskonačan prostor za kreiranje zabavnog i edukativnog sadržaja na društvenim mrežama.
Šta postižemo plasiranjem edutainment sadržaja?
- Približavamo publici biznis i industriju u kojoj radimo
- Povećavamo svest o brendu
- Ostvarujemo interakciju sa publikom
- Pružamo publici zabavu i korisne informacije
- Složene ili manje zanimljive teme činimo pristupačnijim i pamtljivijim
Kako do edutainment sadržaja:
- Upoznajte se sa publikom. Pre nego što kreiramo bilo kakav sadržaj, moramo razumeti sa kim razgovaramo. Šta publika želi da nauči, šta smatra zabavnim i koje platforme koristi?
- Napravite spisak tema. Potrebno je da vodimo računa da su teme povezane sa našom ciljnom grupom i industrijom/brendom. Želimo da pokažemo svoje znanje i stručnost, ali i da pružimo nešto korisno svojim pratiocima. Razmislite šta publiku interesuje, koje probleme ili potrebe ima.
- Dodajte humor, storytelling, emociju ili znatiželju. Potrebno je, ne samo privući, već i zadržati pažnju publike. Možete koristiti šale, anegdote, metafore, pitanja ili pričanje priča kako bi sadržaj bio zanimljiv i pitak.
- Pružite vrednost publici. Kod kreiranja sadržaja, vrednost i relevantnost su prve stvari o kojima treba razmišljati. Da li ono što kreiramo ima i vrednost za publiku i poveznicu sa našim biznisom. Na primer – informacije, saveti, uvidi, preporuke, rešenja. Naučite publiku nečemu novom, odgovorite na neka njihova pitanja i nedoumice, pružite korisne savete ili korake za postizanje nekog cilja.
- Odaberite format koji odgovara platformi i temi. Možemo koristiti fotografije, tekstove, video tutorijale, animacije, intervjue, podkaste, kvizove, infografike za prikazivanje statistika, činjenica i poređenja, razne izazove i pitalice.
- Ne zaboravite CTA (poziv na akciju). Krajnji cilj edukacije i zabave nije samo da informiše i zabavi, već i da podstakne korisnike na akciju. Poseta sajtu, prijava za određeni događaj, kupovina proizvoda ili usluge ili deljenje sadržaja sa drugima. Važno je da na kraju sadržaja, dodamo jasan i ubedljiv poziv na akciju koji govori našoj publici šta dalje da radi.
Kako to izgleda u praksi
Postoji mnogo dobrih primera edutainment sadržaja. Jedan od njih je “Netflix Cheaterz” koji na sjajan način koristi humor za najavu i promociju svojih serija i filmova, ali i nekih statistika.
Izvor: https://www.joe.ie/life-style/5-types-netflix-cheaters-one-577494
Ali ne brinite, za kreiranje ovakvog tipa sadržaja nisu uvek potrebni ogromni budžeti za produkciju. Dovoljno je da dobro razumete publiku i temu kojom se bavite, pa svemu tome dodate malo kreativnosti:
Primer sadržaja kreiranog za Instagram profil @podrskamladima
Primer sadržaja iz arhive agencije, kreiranog za Instagram profil @nutrino.srbija
Primer sadržaja kreiranog za Instagram profil @valvolineglobalemea
U kratkim crtama…
Edutainment je koristan vid sadržaja koji može obogatiti vaš nastup na društvenim mrežama i unaprediti njegove rezultate. Kombinovanjem edukacije i zabave, možemo da pružimo dodatnu vrednost i uživanje svojoj publici, dok istovremeno ostvarujemo svoje poslovne ciljeve.
Ukoliko vam je potrebna podrška pri kreiranju sadržaja ili razvoju strategije za nastup na digitalnim kanalima komunikacije, budite slobodni da nam se javite.