Prošlo je već neko vreme od kako je TikTok napravio bum, a aplikacija zauzela vodeće mesto prema broju prvih preuzimanja, ostavljajući iza sebe čak i Facebook. Uprkos ovom vrtoglavom uspehu, mnogi su bili gotovo sigurni da je i u ovom slučaju “svakog čuda tri dana dosta”, te da će i ova aplikacija brzo otići u zaborav poput njenih prethodnika, kao što je na primer bio Vine.

Činjenica da je, gotovo tri godine kasnije, tema ovog teksta zašto i kako da TikTok bude deo vaše online strategije, ipak potvrđuje suprotno.

Brendovi koji su bili dovoljno hrabri da prvi zaplivaju u TikTok vodama danas bi se verovatno složili da je početak bio uzbudljiv, ali i prilično zbunjujuć. Kako ova aplikacija radi, kako funkcioniše algoritam, po kom principu sada imam 200, a za tri sata potencijalno 20 hiljada pregleda, šta je, zaboga #fyp i pitanje svih pitanja – šta ja da radim ovde? Kao i svako neistraženo područje, deluje prilično zastrašujuće na prvu loptu, ali krenimo redom.

Kako TikTok funkcioniše? 

Kakav će uspeh vaš nalog zabeležiti na samom početku, imajući u obzir specifičnost funkcionisanja ove mreže, najviše zavisi od algoritma. On je prilično otvoren, ali više nije toliko misteriozan i neistražen. Jasno je da je naš cilj da nam se sadržaj nađe na For You stranici (čuveni #fyp). To je početna strana aplikacije, koja vam plasira sadržaj po sličnom principu kao Instagram Explore – na osnovu interesovanja, videa i profila sa kojima ste prethodno imali interakciju, lokacije, jezika i trendova. Razlika je u tome što se sadržaj na TikTok-u plasira preko celog ekrana, pa su šanse da se korisniku privuče pažnja i da se video pogleda do maksimalnih 60 sekundi mnogo veće nego na bilo kojoj drugoj platformi.

HP-ilustracija-TikTok-vizual

Vizual 1: prikaz For you sekcije (izvor: TikTok)

Takođe, broj pratilaca ovde ne igra presudnu ulogu, već u najvećoj meri upravo interakcija. Što više interakcije ima na vašem videu i profilu, algoritam će ga sam dalje bustovati i prikazivati na For You stranici. Odatle i potencijal za kreiranje viralnog sadržaja i postavljanja trendova kroz kreiranje različitih izazova, korišćenje melodija koje su inspirativne za ostale korisnike, korišćenje raznih funkcionalnosti kao što su duet ili stitch. Ovaj potencijal jeste i glavna prednost platforme, pored važne činjenice da se sve oslanja većinom na organski reach (na našem tržištu u potpunosti, budući da plaćene opcije još uvek nisu dostupne). Sve ovo u teoriji zvuči prilično jednostavno, ali kako da istovremeno kreirate sadržaj koji “grabi” organski reach i uklopite vaš brend u novo okruženje?

Pitajte lokalce

Početak je ipak moguće olakšati. Kao kada ste novi u nepoznatom gradu, ukoliko postanete prijatelj sa lokalcem, sve će teći neuporedivo brže i lakše. U ovom slučaju, vaš brend je novi u gradu, a lokalci su TikTok influenseri, takozvani TikTokeri. Prepoznatljivi su, na svojoj su teritoriji, sa trendovima su “na ti” i velike su šanse da im je top komentar na videima “Živiš na mojoj For You stranici”. Ukratko – sve što nam je potrebno za postavljanje temelja, na kojima ćemo graditi dalji nastup kada naš brend već zaživi na početnoj stranici. Naravno, TikTokere biramo u skladu sa vrednostima i ciljevima koje želimo da ostvarimo, ali imajte na umu da su oni izgradili zajednicu na toj platformi i da su veoma povezani sa njom, svako na drugačiji i sebi svojstven način. Upravo zajednica jeste momenat koji mnoge uplaši i udalji od prvobitne ideje da započne nastup na ovog mreži, jer TikTok od početka prati glas da je “samo za decu”, da je “krindž” i “neozbiljan”. Da li je zaista tako?

TikTok (ni)je samo za decu?

Evo šta kažu podaci: Publika na TikTok-u od 10 do 19 godina čini 32,5%, od 20 do 29 godina 29,5%, od 30 do 39 godina 16,4%, pa nadalje do publike i od preko 50 godina. Dakle, TikTok definitivno nije platforma samo za decu; deca su jednostavno najglasnija i najopuštenija da intereaguju sa sadržajem i da ga objavljuju, dok su stariji mahom posmatrači, ali su nam kao takvi izuzetno značajni. Ukoliko je vaša ciljna grupa u starosnom rasponu do 30, pa čak i 40 godina, gotovo da možete biti sigurni da ćete dospeti do nje i na ovoj mreži. 

Sa druge strane, da li je nužno da otvorite nalog brenda i na silu kreirate sadržaj samo da biste bili u toku? Naravno da nije, ali ukoliko svoj brend vidite u bilo kom kreativnom segmentu ove mreze, kojih zaista ima na pretek, vredi se pridružiti. To možete učiniti ne samo kreiranjem i vođenjem zvaničnog naloga brenda, koji iziskuje brojne resurse i gotovo konstantnu prisutnost na aplikaciji, već i kroz periodične ili kontinuirane kampanje uz pomoć kojih ćete moći da postignete konkretnije ciljeve, na jednostavniji i efektivniji način.  

Kako ostvariti marketinške ciljeve na TikTok-u?

Jedan od primarnih ciljeva koje možete postići kroz kampanju na TikTok-u jeste brand awareness. Budući da TikTok kao mreža ima značajan potencijal za organski reach, uz pravilan odabir TikTokera i mehanizam koji će se na prirodan način uklopiti među već postojeći sadržaj, možete očekivati siguran dolazak do ciljne grupe. Kao što smo već ranije pomenuli, TikTokeri imaju izgrađenu zajednicu koja redovno intereaguje sa njihovim sadržajem, čime pomaže da se taj sadržaj plasira na For You stranici, pa je samim tim vidljiv i široj publici. Rezultati kampanje koju smo realizovali za brend isla® pastila govore da je više od 80% publike naš sadržaj videlo upravo na “For You” stranici.

Osim toga, kampanje ove vrste dobro su rešenje i za optimizaciju resursa, budući da angažovanjem influensera štedimo i znatnu količinu resursa i vremena koje bi bilo neophodno ukoliko bismo se odlučili za kreiranje sadržaja na profilu brenda, koji inicijalno nema izgrađenu zajednicu, te bi naša prisutnost i angažovanje u svakodnevnom kreiranju sadržaja morali biti neuporedivo veći.

Koliko god je TikTok velikodušan kada je organski reach u pitanju, on se ipak i prilično dugo gradi kroz konstanto, gotovo svakodnevno objavljivanje sadržaja, što većini kreatora ne predstavlja veliki problem budući da priroda ove mreže nije takva da zahteva visoko-kvalitetnu produkciju. Kako i sam slogan kaže – “Real people, Real videos”. Bitna je kreativnost i ideja, a u slučaju kampanja, naravno, kvalitetan mehanizam. 

Kako izgleda dobar TikTok nastup?

Kao što sigurno i sami pretpostavljate, ne postoji jedan tačan odgovor, jer opcije zaista deluju bezgranično, ali kreativnost uvek prolazi zapaženo. Jedan od načina za koncipiranje sadržaja jeste korišćenje samih funkcionalnosti aplikacije i opcija za video editing, raznih filtera i voiceovera. Sa druge strane tu su i jednostavni storytelling i haul videi, how to videi, brze reakcije kroz praćenje trendova uz dodavanje ličnog pečata i twista, što je šansa da se istaknete. Aplikacija takođe nudi i mogućnost video odgovora na pitanja iz Q&A sekcije koji će biti vidljivi svima, kao i snimanje lajvova.

tik tok vizual

Vizual 2: prikaz duet videa (izvor: TikTok)

Ono što je zajedničko gotovo svakom konceptu sadržaja jeste da je baziran na engagementu i iniciranju dalje diskusije ili reakcije, bilo da je u pitanju kampanja, izazov ili svakodnevni sadržaj na nalogu vašeg brenda. Svaka od ovih vrsta sadržaja jeste mogućnost da brend uklopite u novi kanal komunikacije i prenesete poruku na način na koji vama najviše odgovara, a da on ipak bude prilagođen i ciljnoj grupi i okruženju u kom se plasira. Odličan primer je Ryanair, koji trenutno važi za jedan od najinteresantnijih i najpopularnijih brendova na TikToku. Takođe je bitno naglasiti da se mnogi svetski brendovi oglašavaju i uz pomoć različitih video plaćenog oglašavanja dostupnih u okviru TikTok ads sistema, kao što su In-feed video oglasi, brendirani hashtag izazovi, brand takeover, TopView oglasi ili brendirani efekti –  međutim kao što smo već spomenuli, taj segment još uvek nije dostupan u Srbiji.

Na kraju, za koju god opciju da se odlučite, bitno je da nastupu na ovoj društvenoj mreži pristupite obraćajući pažnju na detalje. Najčešće upravo oni mogu da naprave razliku i izdvoje vas u moru raznovrsnih rešenja, jer ne zaboravite – na raspolaganju vam je 60 sekundi da prenesete poruku i treba ih iskoristiti na najbolji način. 🙂

Nadamo se da vam je ovaj tekst bio koristan i da vam je dodatno približio ideje i mogućnosti TikTok-a. Ukoliko planirate da i sami ostvarujete rezultate na ovoj društvenoj mreži i potrebna vam je podrška, možete nas kontaktirati kako bismo zajedno započeli vaše novo TikTok putovanje.