U jednom od prethodnih tekstova prikazao sam kakve nam mogućnosti u komunikacijama daje razvoj tehnologija proširene (AR) i virtuelne (VR) realnosti. Zaključak je bio: „Nove tehnologije nose ogroman marketinški potencijal. U doba preopterećenosti informacijama i sve manjim rasponom pažnje, mogućnosti da ispripovedamo zadivljujuću priču i da dopremo do kolektivne svesti publike su izuzetno dragocene. Inovativna tehnologija koja je usklađena sa svim ostalim aspektima digitalne marketinške strategije može biti veoma moćno oružje u rukama onih koji znaju da je iskoriste.”

Pošto sam veliki pobornik izreke „walk what you talk” predstavljam vam nekoliko primena ovih tehnologija za naše klijente. Da vidimo kako smo mi iskoristili mogućnosti kojima vladamo!

Just Out Festival” – AR aplikacija istorijskog objekta

Festival izgubljenih vrednosti Just Out” je godišnji, internacionalni festival, jedinstvenog koncepta, koji se od 2015. godine održava tokom avgusta u veličanstvenom manastiru Manasija. Festival se održava u znak sećanja na skoro 600 godina od kada je despot Stefan Lazarević sagradio jedno od najlepših srednjovekovnih zdanja na ovim prostorima. To je velika kulturno-istorijska manifestacija koja ima za cilj da Srbiju, našu istoriju, tradiciju i kulturu predstavi na pravi način, u lepom svetlu i uz podsećanje na srednjovekovni značaj i položaj naše zemlje u evropskoj zajednici naroda. 

O veličini događaja govori podatak da u takmičarskom delu obično učestvuje više od 200 boraca koji dolaze sa punom opremom srednjovekovnih vitezova. Uz sponzorstvo kompanije #Huawei, agencija Homepage” osmislila je i uradila za ovu priliku Augmented Reality aplikaciju događaja. Augmented Reality – Proširena stvarnost” je tehnologija koja omogućava da se informacije iz stvarnog sveta kombinuju s računarski generisanim slikama i sadržajem, te tako objedinjene prikazuju na računaru, tabletu ili mobilnom telefonu. Time se korisničko iskustvo proširuje dodatnim informacijama, a manastir Manasija i sam događaj predstavljaju u novom svetlu koje je omogućilo naše vladanje tehnologijom. Aplikacija se mogla preuzeti na Google Play Store-u i Apple Store-u

 

Trag u boci, prodaja u Koci” – AR kao deo gejmifikacije

U cilju da mladima približimo mogućnost razvoja karijere u prodajnom sektoru kompanije Coca-Cola HBC, osmišljena je i realizovana aktivacija „Trag u boci, prodaja u Koci”. U okviru Studentskog grada postavljen je jedinstveni escape room gde se više od 300 studenata takmičilo u rešavanju izazova. Projekat se snažno oslanjao na onlajn komunikaciju i nove digitalne tehnologije, uključujući i AR.

 

„Virtuelna tura kroz inovacije” – VR aplikacija

Fabrika keramičkih pločica Keramika Kanjiža” osnovana je 1980. godine. Više od tri decenije, koristeći najkvalitetniju proizvodnu opremu, italijanske boje i dizajn, proizvodi fabrike Keramika Kanjiža” predstavljaju svetski primer domaćeg kvaliteta i time se izdvajaju od konkurencije u Srbiji. Od 2016. godine Keramika Kanjiža” organizuje godišnju prezentaciju novog asortimana svojih proizvoda ključnim klijentima kao zaseban događaj, paralelan sa Sajmom građevinarstva u Beogradu. Druženje menadžmenta i sektora prodaje sa značajnim investitorima, vlasnicima prodajnih salona keramike, arhitektama i drugim ključnim klijentima održava se u atraktivnim prostorima, posebno dizajniranim i opremljenim za ovu svrhu uz diskretan program koji obogaćuje događaj, ali ne skreće pažnju sa uzoraka novog asortimana. Cilj je upoznavanje ključnih klijenata sa novitetima u tehnologiji i dizajnu, i njihovo animiranje da upravo te proizvode naručuju za ugradnju u nastupajućoj građevinskoj sezoni. Prateći cilj je održavanje dobrih poslovnih odnosa sa njima i jačanje korporativne reputacije. 

U posebno izdvojenom prostoru, u kome se ovaj događaj organizovao 2017. godine, tehnički opremljenom za virtuelno putovanje kroz fabriku Keramika Kanjiža”, prisutni su bili oduševljeni mogućnošću da na trenutak zavire u proizvodni pogon i direktno se upoznaju sa procesom proizvodnje. Reakcije su bile veoma pozitivne, jer je tako koncipiran događaj omogućio gostima da na kompletan i autentičan način dožive duh i način rada fabrike Keramika Kanjiža” i tako se dodatno emotivno povežu sa brendom kome dugo veruju i poslovno sarađuju sa njim. Efekti po poslovanje nisu izostali.

 

Ovi projekti su, uz zadovoljstvo klijenata, efektima koji su ostvareni, osvajali i nagrade na marketinškim takmičenjima.

VR kao podrška BTL aktivnostima

Agencija „Homepage” godinama sarađuje sa jednom od najpoznatijih BTL agencija u Srbiji „Poliplan 1to1”. Za njihove potrebe razvijamo VR aktivacije koje kroz uključivanje i zabavu prenose poruke njihovih klijenata i animiraju njihove buduće korisnike.

 

VR basketball za kompaniju „BRAUN”

Kroz zabavu i pokazivanje svog umeće, učesnici su u ovoj aktivaciji mogli i da osvoje vredne nagrade. 

 

VR „Krušovice dvorac” za kompaniju „Heineken”

Imidžu tradicionalnog i kvalitetnog češkog piva doprinela je i ova aktivacija, nju su sa zadovoljstvom koristili u kafićima koje su posećivale Poliplanove promoterke.

Kontaktirajte nas da zajedno osmislimo efikasne i atraktivne AR i VR aplikacije.