Testirali smo Facebook objavu koja se plaćeno prikazivala na Instagram-u.

Kako to već obično biva, posle kupovine Instagram-a nismo dugo čekali da Facebook krene u komercijalizaciju i te mreže. Predstavljene su nam Instagram reklame, a sad su krenule i biznis stranice. Pre par meseci optimizovali su Insta feed po aktivnosti, a ne hronološki, kako je bilo do tad. Facebook mašinerija u malom pakovanju.

Da bi “olakšali” posao omogućili su nam da uvežemo Insta naloge kroz Facebook bussines manager-e i da se kompletno sve setapuje preko postojeće Facebook ads platforme. Odmah smo se pitali kako Insta može da koristi Facebook interesovanja kao targete? Prethodno pitanje ćemo obrađivati u nekom sledećem postu. Kao posledica navedenog načina setapovanja dodata je opcija da Facebook reklame paralelno plasiramo i na Instagram. E, tu dolazimo do problema koji je poenta ovog posta.

Za početak, Facebook reklamu možete da plasirate na desktop ili mobile news feed, zatim u kolonu sa desne strane na desktop uređajima i preko takozvane “audience” mreže Facebook oglašivača. Tu se sad umešao i Instagram news feed. Žurka!

Algoritam kojim Facebook odlučuje gde će plasirati oglas je veoma jednostavan. Optimizuje se isporuka oglasa tako da bi se ostvarila najniža ukupna cena po rezultatu. Drugim rečima, automatski se gase skuplji plasmani i troše se oni koji su najjeftiniji.

Ok, sve je ovo nama jasno (manje – više), ali gde je sad problem? Klijenti se raduju što ih sada “ima” i na Instagram-u. “Kvaka” je u tome što je u većini slučajeva Instagram kao odredište plasmana najjeftinije u odnosu na ostala odredišta i oglas se prikazuje tamo i nigde drugde.

Navešćemo jedan primer. U pitanju je Facebook objava koja se plaćeno prikazivala i na Instagram-u. Rezultati su posle potrošenih 2 eura:

Vidite da je kompletan budžet neravnomerno potrošen na Instagram-u jer je tamo bilo najjeftinije. Na Facebook-u nije nista plasirano. Jednostavno, interakcija na postu je bila jeftinija preko Instagram-a i algoritam je učinio svoje.
To je posledica “skrol-skrol-klik-klik” aktivnost novih generacija.

Šta smo naučili? Šta je rešenje? Ja bih da mi se oglas ipak prikazuje i na Facebook-u.

Pa, ono staro dobro pravilo koje se proteže od kreiranja sadržaja pa do valjane promocije istog se ponavlja.
Pravilo glasi: Svaka društvena mreža je priča za sebe i uvek pravi sadržaj i promoviši ga prilagođeno baš za tu mrežu. Prečice će ti se obiti o glavu.

Znači, za Facebook kreiraj reklamu koja će se prikazivati samo na Facebook-u, a za Instagram kreiraj drugu, posebnu reklamu sa plasmanom samo na Instagram-u.

Neka vas ne mrzi: kad birate plasman oglasa isključite automatsko plasiranje, iako ga Facebook preporučuje:

Sve lepo izaberite sami:

Mislim da su vaši ciljevi i ciljevi Facebook-a različiti. On hoće da potrošite više na putu do cilja, a vi naravno što manje.

Zato preporuka: posvetite se svakom postu, razmislite o sadržajima koje plasirate za svaku društvenu mrežu.
Budite “dedikejted”. Samo tako možete ostvariti maksimalne rezultate.