New normal digitalnog marketinga je zapravo normal
Pandemija izazvana koronavirusom (COVID-19) dočekala nas je nespremne, i to na više nivoa. Toliko toga je već ispisano tokom kriznog perioda, a ovde želimo da se fokusiramo na onaj momenat šta posle pandemije, a posebno da podelimo nekoliko ideja koje možete da primenite u digitalnom marketingu. Osim što se tokom krizne situacije pokazalo da je istina da neki sastanci mogu biti samo mejlovi…
Slika 1: Jedan od meme-ova koji se šali na račun trenutne situacije. Izvor: @dudewithsign (Instagram)
…definitivno je postalo jasno koliko je važan i značajan digitalni marketing i kontinuirano online prisustvo.
Ako želite da razvijete vaš biznis, da vas potrošači lakše nađu, da unapredite digital marketing i da se istaknete na tržištu, hajde da to uradimo zajedno.
Prema mom mišljenju, nova normala digitalnog marketinga je zapravo – normala digitalnog marketinga. Postoje neke stvari koje jednostavno morate da uradite, pripremite ili imate ukoliko želite ozbiljan digitalni marketing. Na tržištu i dalje viđamo primere priučenog digital-a ili improvizovanih strategija take the followers&likes and run.
Ukoliko još ne vidite šta sve dobro postavljeno i razvijeno online prisustvo može da vam donese, onda će vaša nova normala digital-a izgledati isto kao i do sada i vaš biznis neće napredovati. Digitalni marketing je oduvek bilo potrebno redovno i kontinuirano pratiti, evaluirati, optimizovati ili revidirati. Tokom krize, neki brendovi i kompanije su smanjili budžete i pauzirali aktivnosti kompletno, međutim ima i onih koji su videli priliku da ostanu angažovani, prilagode komunikaciju i iskoriste potencijal digitalnog marketinga. Na taj način su ostali u kontaktu sa potrošačima i pomogli njihovim potrebama. Neki su iskoristili ovaj „usporeni” period da revidiraju marketing strategije, a neki su uvideli koliko im je neophodan digitalni marketing, pa su pokrenuli rad na svojoj strategiji. Šta od navedenog ste vi uradili?
U svakom slučaju, u nastavku delimo nekoliko ideja za digital marketing aktivnosti na koje se možete fokusirati u narednom periodu i iskoristiti priliku za unapređenje vašeg nastupa.
Postavite ili prilagodite strategiju digitalnog marketinga
Ukoliko već imate postavljenu strategiju, trebalo bi da je revidirate i da sagledate šta je ono što je potrebno da prilagodite kao odgovor na promene navika kod potrošača, konkurencije i tržišta. Ne zaboravite – uvek je važno da brend bude vidljiv i da radite na awareness-u jer ukoliko pauzirate aktivnosti i nestanete sa radara publike, veoma je teško i izazovno da se nakon toga vratite tamo gde ste stali i budete bliski potrošačima.
Digital je najbrži kanal komunikacije i puno sadržaja se plasira svakog sata, a dobar deo tog sadržaja se ne meri, ne prati se analitika, ne radi se optimizacija…Ovo je prilika za vas, ako planirate da ubrzate razvoj vašeg online nastupa ili da započnete digitalnu transformaciju vašeg biznisa, razmislite o tome da preusmerite budžet i tako uvećate onaj za digitalni marketing.
Ako ste napravili pauzu u marketing aktivnostima, razumljivo, ali ako planirate da nastavite sa aktivnostima, digitalni marketing ima prednosti – brži je, zahteva manje budžete, metrike se lako prate, kampanje se efikasno optimizuju.
Revidirajte performans marketing pristup
Ako ste radili performans marketing na jedan način pre, sada bi verovatno bilo dobro vreme da ga prilagodite. Prodajni levak je ovde ključan, on vam pomaže da dođete do novih potrošača/korisnika. Nakon pandemije, digitalni marketing bi trebalo da bude vođen svrhom i uz human-centric pristup. Vaše kampanje bi trebalo da budu postavljene tako da pomažu publici, da reše njihove probleme i da na taj način izgradite poverenje kod publike.
Osvrnite se na kanale koji su vam dostupni i na vaše kapacitete. Trebalo bi da radite social media uz kontinuirano praćenje i analizu. SEO i veb-analitika će vam pomoći da razumete šta privlači korisnike i kako možete da optimizujete kampanje. Ukoliko vaša kompanija ima CMS lako ćete voditi računa i pripremati sadržaje.
Cilj performansa jeste da povećate ROI digitala, da povežete ključne poruke, CTA i pravu publiku.
Vodite računa da kampanje i kreativa budu takve da izazovu reakciju korisnika, kao i da imaju smisao i svrhu.
Pregledajte vaš sajt
Pravo je vreme da prođete kroz vaš sajt ili sajtove koje imate, da identifikujete prostor za unapređenje i da vidite da li je nešto potrebno ažurirati ili popraviti. Izdvojite vreme da pogledate i šta radi konkurencija, kakve sajtove imaju, kakav sadržaj, i možda dođete do inspiracije i za vaš sajt. Takođe, možda se dogodi da shvatite da vam je potreban u potpunosti novi sajt ili razmišljate o uvođenju online prodaje.
Uradite evaluaciju content-a
Izdvojite vreme i prođite kroz sav sadržaj koji imate, fotografije, video-materijal, rešenja za digital, print, blog post-ove, email kampanje, sajtove, prezentacije i slično. Uradite evaluaciju, budite objektivni i razmislite koji sadržaj je bio najefikasniji i koji sadržaj možete ponovo iskoristiti uz novi CTA. Možete imati najbolje fotografije u industriji, ali ukoliko je copy ili vaša poruka neadekvatna, ili neinspirativna, ni fotografija neće doneti najbolje moguće rezultate.
Kreativa za digital, fotografija/video i copy rade kao celina, imajte to uvek u vidu.
Organizujte photo ili video shoot
Ako ste u mogućnosti, preporuka je da napravite novi i osveženi sadržaj.
Produkcija fotografija za internet i društvene mreže može biti veoma jednostavna, ukoliko već imate strategiju vašeg nastupa i brenda, poznajete ciljne grupe i njihove navike, i interesovanja. Prema tome lako možete isplanirati i koje sadržaje ćete fotografisati i kakve fotografije su vam potrebne da biste razvili vaš nastup. Pogledajte neke od primera sa naših photoshooting-a ovde i ovde. Video je moćan alat za digitalni marketing. Kada planirate video-kampanju, razmišljajte na koje sve kanale ćete ga plasirati. Možete iskoristiti video-produkciju da napravite više video-materijala koji su posebno prilagođeni prema specifikacijama svakog od digitalnih kanala, tako da možete da snimite video-materijal koji je duži za YouTube, kraći koji ćete plasirati na Instagram-u, a uz to i da napravite i neki vertikalni video-materijal koji ćete koristiti za oglašavanje kampanje na IG storiju. Neke od primera kampanja koje obuhvataju video-produkciju pogledajte ovde i ovde.
Timski rad
Ukoliko imate marketing tim, značiće vam timski pristup i razmena mišljenja, informacija i ideja za naredni period.
Takođe, razmislite i o specijalizovanom mišljenju sa strane, angažovanju agencije, koja će vam izvesno doneti neku novu perspektivu i sveže ideje, a na kraju i pomoći da dođete do pravog rešenja za unapređenje digitalnog marketinga.
Nemojte čekati, javite nam se da zajedno osmislimo vašu novu strategiju digitalnog marketinga ili kampanju!