Šta to ima u “Macareni” što nas navodi da se uvek obradujemo kada je čujemo? Da ne govorimo o koreografiji koja nas sve pokrene, iznova i iznova. Muzički stručnjaci bi verovatno rekli da je reč o catchy melodiji i jednostavnoj koreografiji koji su, jednom rečju – evergreen. 

Ako ste ovde, verovatno se pitate da li je moguće da sadržaj za društvene mreže i online kanale takođe bude otporan na vreme? Zapravo, evergreen content je svuda oko nas i verovatno ste se često susretali sa njim, a da toga niste bili ni svesni. U ovom tekstu otkrivamo vam koja je tajna ovakvog sadržaja i šta ga to čini otpornim na vreme. Za početak, hajde da razjasnimo: 

Šta je evergreen content?

“Evergreen” u bukvalnom prevodu znači zimzeleno, a kao što sama reč kaže, ovo drveće tokom cele godine ostaje zeleno  i upravo je to razlog zašto se koristi kao izraz za sadržaj koji pružamo našoj publici. Dakle, evergreen content je sadržaj koji je interesantan čitaocima i to ne samo u momentu kada se objavi, nego i duži vremenski period nakon toga.

Kako bismo zadržali naše posetioce i pratioce na različitim kanalima, važno je da deo sadržaja bude fokusiran na evergreen content.

Zašto je evergreen content važan?

Pre svega, fokusira se na teme koje su će biti interesantne i aktuelne i u budućnosti. Kako vreme bude odmicalo, uticaj evergreen content-a će rasti, kao i interesovanje publike.

Takođe, evergreen content će biti pretraživan više nego privremene teme, što znači da će se naš sadržaj duže vreme ponavljati i bolje rangirati u pretrazi, što dalje dovodi do povećanja poseta web stranici.

Na ovaj način stvaramo vrednost, kako za kupce (pružanjem korisnih informacija), tako i za sebe (povećanjem saobraćaja na marketing kanalima).

Isto tako, putem evergreen sadržaja možemo podstaći klijente da kupe naš proizvod ili uslugu, ukoliko to nisu uradili ranije.

Tokom vremena, ovu vrstu sadržaja možete konstantno promovisati na svim marketinškim kanalima, što dovodi do sigurnosti da nam ne ponestane ideja.

A sada, za sve koji su bili strpljivi, da konkretizujemo:  

Šta podrazumeva dobar evergreen content?

  1. Istraživanje ključnih reči koje naša publika traži. Ključne reči možemo istražiti online (primer: Ahrefs) ili putem intervjua, pitanja i odgovora na našim nalozima na društvenim mrežama.
  2. Kreiranje sadržaja koji će obuhvatiti ključne reči koje su od velikog značaja za našu publiku pri traženju rešenja za određena pitanja. Bitno je da sadržaj bude precizan i jasan, a da ne prodaje direktno proizvod. Dakle, pružanjem evergreen content-a, publici dajemo korisne informacije i na taj način stičemo njihovo poverenje.
  3. Redovno obnavljanje sadržaja, dopunjavanje mogućim novostima, ažuriranje linkova, istraživanja, ponovno objavljivanje na društvenim mrežama i slično, može dati našem sadržaju novu perspektivu i privući nove posetioce  našim kanalima.

Veza između social media objava i evergreen content-a… 

Evergreen content se može upotrebiti i u okviru nastupa na društvenim mrežama. Kao što smo već rekli, bitno je publici pružiti zanimljiv sadržaj za društvene mreže na koji vreme neće uticati. Neki od primera evergreen content-a na društvenim mrežama mogu biti zanimljive činjenice o brendu ili proizvodima, vrednosti brenda, istorijat, karakteristike i benefiti proizvoda, edukativne objave vezane za korišćenje proizvoda, korisni saveti za korisnike. Naravno, evergreen content treba da bude u skladu sa vašim brendom i uslugama/proizvodima koje pružate. 

Zašto je važno pružati evergreen content na društvenim mrežama? Jedan od osnovnih razloga je taj što će takve objave trajati duže od “običnih” objava. Iz ugla kreatora sadržaja, evergreen content je olakšica jer ga možemo pripremiti ranije i raditi na njemu kada god imamo vremena. Za slučaj da smo u gužvi, unapred spremne objave uvek dobro dođu.

Koji su to konkretni primeri evergreen content-a?

Do sada smo mogli zaključiti da evergreen content treba obuhvatiti teme koje će konstantno (ili bar duži vremenski period) biti aktuelne i koje će privlačiti publiku, kako novu, tako i staru. Evo nekih od naših primera takvog sadržaja:

  • How-to sadržaj ili uputstva za upotrebu proizvoda, npr. kako proveriti pritisak u gumama ili kako tvoj burger može biti pečen
  • Zanimljive činjenice o brendu, npr post o istorijatu brenda Valvoline
  • Podcast-i 
  • Edukativne objave i saveti, npr. saveti za brzo i lako čišćenje nameštaja, savet za mame o uvođenju prvog mesa u ishranu bebe
  • Studije slučaja, npr. case o online eventu za Coca-Cola HBC Srbija
  • Uputstva za kupovinu, npr. kako do omiljenog burgera
  • Liste ili nabrajanja, npr check lista za pripremu automobila za leto
  • Recepti, kao što su objave na Instagram profilu @mesimozajedno 

Za kraj, da rezimiramo…

Kako bismo konstantno bili aktivni na svim digitalnim kanalima komunikacije, potrebno je da našim pratiocima pružamo koristan sadržaj. Na taj način oni dobijaju vrednost kroz informacije koje im korisne, a mi dobijamo zadovoljne pratioce, kao i povećanje naše online zajednice, te posetilaca našeg sajta. . Win-win kombinacija, zar ne? 

Ukoliko i vi želite evergreen content na društvenim mrežama vašeg biznisa i potrebna vam je pomoć u njegovom kreiranju, budite slobodni da nas kontaktirate.

Deo sadržaja inspirisan je tekstom sa sajta Astute.