Engagement je metrika koju analiziramo kao jedan od ključnih pokazatelja koliko naš sadržaj na društvenim mrežama rezonuje sa publikom. Međutim, često se ne fokusiramo primarno na engagement, već nam je cilj što veći reach, odnosno broj ljudi do kojih će naša objava doći. Prošlo je vreme kada je bilo jednostavno postići organski reach na Facebook-u i Instagramu, pa se oslanjamo u velikoj meri na promociju, a engagement zatim dolazi kao “nagrada”, kada dođemo do naše publike. 

Na TikTok-u je, sa druge strane, situacija malo drugačija. Organski reach je još uvek kralj na ovoj društvenoj mreži, ali ono što “boost-uje” vaš sadržaj je upravo broj interakcija, odnosno reakcija. Prema tome, kako biste imali pravi uvid u efekat koji vaš sadržaj ima, potrebno je da napravite dodatni korak u analizi rezultata, i izračunate koliki je njegov engagement rate.  

Šta je Engagement rate i kako se računa? 

Engagement rate je vitalna metrika koja kvantifikuje nivo interakcije koju sadržaj dobija od publike. Ova metrika pruža uvid u to koliko dobro vaš sadržaj rezonuje sa publikom i u kojoj meri ih podstiče na interakciju. S tim u vezi, ovde se ne radi samo o broju pregleda – on obuhvata i broj lajkova, komentara, deljenja i čuvanja vašeg sadržaja. Kada uzmete sve ove parametre u obzir, možete precizno izračunati engagement rate. Ukoliko ne volite matematičke formule, nažalost, ne postoji prečica. Formula je sledeća: 

Možemo primetiti da je formula prilično slična kao i kod ostalih platformi – dakle, uzimamo u obzir svaku interakciju, kao i ukupan broj pregleda. Ukoliko radite izveštaje na mesečnom nivou, možete posmatrati sve videe koje ste objavili u tom periodu, i na osnovu toga pratiti performanse. 

Ukoliko želite da steknete uvid u engagement rate čitavog profila, u odnosu na vaše pratioce, potrebno je samo da ukupan broj interakcija na profilu podelite brojem pratilaca i pomnožite sa 100.  

Ono što se razlikuje od ostalih platformi jeste analiziranje krajnjeg rezultata, jer dobar engagement rate na Instagramu, nije ni blizu dobar na TikTok-u. Na ostalim društvenim mrežama, zadovoljavajući engagement rate ide i od 1-2%. Na TikTok-u, ovo je, ukratko rečeno loše. Dobar engagement rate na ovoj društvenoj mreži kreće se od 4,5-18%. Sada, kada smo sve detaljno izračunali i ustanovili šta je dobar engagement rate, možda se pitate:

Zašto je engagement rate uopšte važan? 

Pored toga što je kvantitativni pokazatelj uspeha vašeg sadržaja, on utiče i na ostale faktore koji poboljšavaju poziciju vašeg brenda na ovoj platformi:   

– Najbolji prijatelj algoritma 

TikTok algoritam dizajniran je tako da favorizuje sadržaj koji generiše veliki engagement, a samim tim i povećava vreme provedeno na aplikaciji. Što više interakcija prikupi vaš sadržaj, veće su šanse da će biti plasiran na “For you” stranici, što drastično povećava vaš reach. 

– Povezanost sa publikom

Kao što smo pomenuli, visok engagement rate ukazuje na to da vaš sadržaj rezonuje sa publikom, podstičući autentičnu i trajnu vezu. Što više uzajamne interakcije postoji, to će se vaš brend ili ličnost više percipirati kao autentičan i vredan dugotrajne pažnje, koja je na TikTok-u veoma dragocena. Ovo je jedna od stavki na kojoj je potrebno i najviše raditi, što dobro promišljena strategija može značajno olakšati. 

– Poboljšana vidljivost

Zamislite engagement rate kao svoju ulaznicu na main stage. Što više interakcija, to je veća šansa da vaš video postane viralan, pojačavajući vašu poruku i generalno prisustvo širom platforme. Viralan sadržaj je i jedan od najefikasnijih načina za povećanje pratilaca, bukvalno “preko noći”. 

Taktike za povećanje engagement rate-a

Iako strategija treba da bude jedna od glavnih vodilja vašeg TikTok nastupa, postoje i univerzalne taktike koje su se u praksi pokazale kao efikasne za povećavanje angažovanja publike. Potrudite se da u svoju strategiju implementirate: 

1. Sadržaj koji podstiče kreativnost
Content je kralj, a kreativnost vlada u TikTok-u. Još ukoliko vaš sadržaj podstiče i publiku da bude kreativna i podeli ili razvija svoje veštine, korak ste bliže cilju. Zabavan, ali istovremeno i edukativan i inspirišući sadržaj, sastavni je deo svakog dobrog content plana za TikTok. 

2. Sadržaj u toku sa trendovima
Pratite trendove – izazove, popularne sound-ove i koncepte. Učestvujući u popularnim trendovima, koristite postojeće interesovanje korisnika, povećavajući verovatnoću za engagement.

3. Relatable sadržaj
Ovo je sadržaj sa kojim se publika povezuje na ličnom nivou, sadržaj koji budi emocije ili sećanje na neku specifičnu situaciju ili naviku iz svakodnevnog života. Relatable sadržaj uglavnom ima najviše share-ova i čuvanja.

4. Optimizujte dužinu videa
Dok TikTok dozvoljava i do 10 minuta videa, šanse da će neko pogledati ceo takav video su veoma male, čime praktično sami sebe sabotirate. Kraći videi često imaju bolje rezultate, a njihove glavne odlike su konciznost i prodornost koja drži gledaocima pažnju sve vreme, smanjujući procenat publike koja skroluje dalje na pola videa.

5. Poziv na akciju (CTA)
Uključite jasne pozive na akciju da biste podstakli gledaoce da lajkuju, komentarišu ili dele vaš video. Dobro postavljen CTA može značajno povećati angažovanje, bilo da ga uključite kao ispis na videu, kao deo voice-overa, a nabolje bi bi bilo da povežete oba, kako bi učinkovitost bila što veća.

6. Razvijte odnos sa svojom publikom
Odgovarajte na komentare i uključite se u razgovore. Pokazivanje da cenite doprinos svoje publike podstiče osećaj zajedništva i podstiče dalje angažovanje. Na TikTok-u postoje brojne opcije – od klasičnog odgovora na komentar, do odgovora putem videa.

7. Doslednost rasporeda objavljivanja
Za TikTok algoritam, redovnost je jedan od ključnih faktora. Objavljujte dosledno, kako bi se publika navikla na vaš sadržaj i mogla da ga očekuje, a samim tim i aktivnije intereaguju sa njim.

8. Stitch-evi i dueti
Reakcije na sadržaj drugih kreatora, ili još bolje, UGC, otvara nove puteve za angažovanje zajednice. Na ovaj način možete doći do šire publike, biti deo trenda, ili jednostavno graditi jaču zajednicu.

Ovo je kratak pregled taktika koje mogu dovesti do povećanja engagement rate-a, a ukoliko želite da se vratite korak unazad i bolje razumete TikTok kao platformu i potencijalno dobijete nove ideje, preporučujemo vam da pročitate ovaj tekst na našem blogu.

Ne plašite se “flopa”

Savet plus: GenZ obožava reč “flop”, pa ako je to vaša publika, veoma će se obradovati ako je iskoristite. 🙂 S tim u vezi, jedan od saveta koji nije deo standardnog “uputstva”, ali itekako može da doprinese boljim rezultatima, jeste da se opustite u kreiranju sadržaja i ne plašite se neuspeha. Video koji nije postigao rezultate koje ste želeli je zapravo veoma vredan uvid u to šta se vašoj publici ne dopada, šta da izbegavate, koje vreme za objavljivanje je najbolje i koje teme interesuju vašu publiku. Iskoristite ovakvav rezultat kao odličnu šansu sa učenje i promišljanje, isto kao i sadržaj koji je postigao najbolje rezultate. 

Ukoliko vam je potrebna podrška u ovom procesu, kao i u kreiranju strategije i sadržaja za TikTok, budite slobodni da nas kontaktirate. A ukoliko želite da povećate naš engagement rate, podelite ovaj tekst sa nekim kome može biti od pomoći.