Tvoj LinkedIn profil je samo tvoja priča
Uspeh. Kako ga vi definišete?
Da li je to ono što radite?
Svako od nas, verujem, ima svoju jedinstvenu, ličnu priču o uspehu i putu koji je prešao da bi došao do toga gde je sada. O svim preprekama na koje je nailazio da bi se formirao, sazreo. Na kraju dana, da bi shvatio koliko je surova životna škola i koliko nas greške koštaju i uče. Mnogo ljudi tek sada kreće u svoje avanture, počinju da grade priče i stiču iskustvo. Osećaju težinu izlaska iz zone komfora. Sve su to normalne i očekivane stvari u profesionalnoj karijeri čoveka i najbolja škola jeste ona iz prakse, iz iskustva.
Pobedićemo, i do nas je. Apsolutno jeste. I ja sam mnoge stvari od nekoga naučio, uvek je neko pričao svoju dobru priču o uspehu i ja sam je pomno pratio, slušao. Nešto sam usvojio, prilagodio. Nekad sam bio i malo ljubomoran, snivao sopstvenu avanturu u nepoznatim vodama. Pa se onda otisnuo, u neke nove, nemirne okeane.
Dok lupiš dlanom o dlan došlo je vreme da se nađem u poziciji da nekome pričam o svom iskustvu, ekspertizi, čistoj praksi izgrađenoj kroz rad sa malim i velikim brendovima, kompanijama, organizacijama. Nekad samo plod sopstvene mašte, sada počinje da raste u formi Homepage akademije.
I sad, verovatno se pitaš kakve veze ima LinkedIn sa ovom mojom pričom, sem što su lekcije na temu najveće online mreže profesionalaca moje zaduženje kao predavača.
E pa LinkedIn upravo služi kao odličan alat da svoje priče o uspehu oživiš preko profila. On ti pomaže da budeš prepoznat, da otvori vrata novim mogućnostima i šansama. LinkedIn ti daje kredibilitet da predstaviš svoj brend, da ispričaš svoju priču.
Generalno, tvoj LinkedIn profil uključuje sadržaje kao sto su: video materijali, fotografije ili prezentacije koje oživljavaju tvoj posao i samim tim pomažu tvojoj potencijalnoj poslovnoj zajednici da shvati ko si i šta si. Poenta je u tome da se dobro predstaviš preko funkcionalnosti koje LinkedIn nudi. Da pokažeš neverovatne poslovne sposobnosti koje poseduješ ili koje te izdvajaju od drugih. Ljudi očekuju da od tebe dobiju informacije o tome koliko puta si pomerio granice u svojoj profesionalnoj karijeri.
Svi smo izloženi ogromnoj količini podataka na dnevnom nivou i postajemo vrlo površni. Ljudi će verovatno zaboraviti šta si rekao ili postigao, ali probuditi interesovanje već znači probuditi emociju, ostaviti utisak, a utisak nas prati. Zato bi fokus na LinkedIn-u trebalo da ti bude oživljavanje uspeha, ispunjenja poslovnih ciljeva i puta ka njima.
Nebitno da li si na početku, tražiš nove poslovne mogućnosti, ili si u procesu rasta ili sazrevanja, jednostavno piši svakodnevno na svom profilu i već si napravio razliku. To nije ništa komplikovano. Piši u prvom licu, tada sve izgleda mnogo autentičnije. Informacije o tebi bi trebalo da su jasne i direktne. Tvoje iskustvo bi trebalo da je opisano u kratkim, konciznim rečenicama koje ističu tvoj rad, ekspertizu i uticaj. Odaberi ključna znanja, rezultate ili eventualno nagrade. Čitaocu treba da bude jasno na prvu šta radiš i na koji način. Imaj na umu da LinkedIn profil nije tvoj CV i ne bi trebalo da podseća na njega.
LinkedIn je mreža profesionalaca izgrađena na poverenju i integraciji. Sve zavisi od tebe. Male objave i dobro upakovan sadržaj mogu da dovedu do velikih šansi. Razmišljaj o sebi kao o brendu i kako to da prikažeš na svom profilu. Važno je da se izdvojiš od ostalih iz iste industrije ili onih koji su na istoj poziciji kao ti. Tad pričamo o podizanju ličnog brenda. Pričaj priče i navodi primere iz svog posla. Zatraži od kolega, klijenata ili pretpostavljenih da napišu preporuku o upešnoj saradnji na nekom projektu.
Brend se gradi na poverenju, inovativnosti, kreativnosti, saradnji i inspiraciji. Tako bi trebalo da izgleda i tvoj LinkedIn profil. Nema dvosmislenosti, sve mora da se vidi na prvu loptu jer to ostaje kao inicijalna slika o tebi u glavama ljudi. Računaj da imaš šansu od desetak sekundi da se predstaviš i ostaviš utisak. Toliko vremena će prosečna osoba potrošiti na gledanje tvog profila. Nemoj da je prokockaš, jer nikad se ne zna šta nosi sutra. Kažu, imao si sreće. Pa dobro, ima nečeg i u tome, ali kad pogledaš dublje, nekad je odlučujući faktor tren kojim si skrenuo pažnju na sebe. Snaga tog trena je u tome da može da pokrene lavinu. Ti apsolutno ne znaš šta te čeka iza ćoška i ko ti gleda LinkedIn profil.
U stvari znaš!
Mislim, možeš da saznaš, možda i da shvatiš kad se desio taj prelomni trenutak.
Nemoj da pretpostavljaš, to je zamka u koju se svi upletemo vrlo često. Zato nekad i kasno shvatiš kako iskustva i znanja iz prakse eksperata mogu da te oblikuju, formiraju, teraju da radiš i misliš. Na kraju, spoznaja da nisi sam i da postoji zajednica, u mnogome olakšava proces učenja i sprečavanja kreiranja stranputica i pogrešnih pretpostavki.
Između ostalog, zato je tu i 10 lekcija u modulu o LinkedIn platformi na Executive level kursu digitalnog marketinga Homepage Akademije – registruj se i saznaj više o njima!