INTERNET OGLAŠAVANJE
PRAVI IZAZOVE GDE SE NAJMANJE NADATE

Svako ko koristi neku od Facebook Ads (Ads manager, Power Editor, random softver sa FB Ads API-em) platformi sreo se sa raznoraznim stvarima, logičnim i nelogičnim čoveku.

Često slušamo priče o neverovatnim banovanjima, „reportovima“ ili kršenjem pravila koja to nisu. Da ne bude zabune, sva Facebook advertising pravila možete pročitati ovde, gde je sve objašnjeno crno na belo. Ali videćete da nije sve toliko crno i belo. Takođe da i ne bi trebalo da bude ni crno ni belo, u postovima na promociji, podrazumeva se.

Pošteno sam vas zbunio? Razumem vas i mi smo bili zbunjeni. Sada ću vam pojasniti:

Klijentu smo radili plaćenu promociju objava na Facebook stranici. Sve je bilo ok, pridržavali smo se pravila. Homepage je ozbiljna agencija i ne može drugačije. Klijent se bavi prodajom sportske opreme, akcenat je na patikama. Community manager na stranici je veliki zaljubljenik u različite modele „sport wear“ patika i voli veoma živopisno da se izražava u postovima gde predstavlja iste. I to je odlično i za pohvalu jer tako se radi posao (op. aut).

Uprkos svemu što sam naveo u prethodnim redovima, dolazimo do problema: sve češće i češće Facebook nam odbija reklame i promociju postova. Krećemo da analiziramo sadržaj i otkrivamo da se filteri „kače“ na reči ili fraze: „bele kožne patike“, „crna boja“, „crno – bela kombinacija“ i slično. Opa! Facebook ads filteri znači bukvalno prevode reči iz teksta sa srpskog na engleski i automatski ih blacklist-uju, pozivajući se na rasizam ili problematičan copyright koji nije u skladu sa njihovim pravilima oglašavanja. Pročitao Facebook: belo, crno, koža i rekao: neće moći! Još veći problem je nastao kada su nam banovali Ads nalog bez nekog jasnog objašnjena pod tipskom rečenicom: Policy team that your account has been disabled for running misleading ads on Facebook.

Naravno, na ovu odluku nismo mogli da se žalimo i bila je finalna. Posumnjali smo da je Facebook-u dozlogrdilo da nas opominje. I bili smo u pravu. Poučeni iskustvom, prilikom sledećih objava daleko smo bili oprezniji pri odabiru ključnih reči. Avaj iliti ne lezi vraže, ubrzo smo imali i novu situaciju. Ponovo je odbijen ads.

Facebook je naziv modela „Ale Brown“ prepoznao kao problematičan i obustavio nam prikaze reklame. Muka se nastavlja, isti problem. Međutim, ovog puta dešava se veliko „ali“! Facebook nam daje opciju da apelujemo na njih ukoliko je ova odluka pogrešna (priznaje da može da pogreši). Naravno, poslali smo kratku žalbu, objasnili šta se desilo i u roku od par sati stiže mejl:

Ads je nastavio da se prikazuje i mi smo osetili ukus male, ali vredne pobede. Posebno nam je drago kad ozloglašena Facebook podrška odgovori i pomogne. Da je ovom tekstu dat naslov: „Svetski gigant Facebook se izvinio srpskoj firmi“ možda bi više ljudi otvorilo ovaj tekst ali nema veze…

Svaki dan proširujemo svoje znanje i postajemo bogatiji za nova iskustva.