Letnja sezona je počela! Vaši trbušnjaci bi trebalo da su dobro isklesani, a telo spremno. Ili? Jeste li i vi onaj tip koji sada paniči oko toga kako će da izgleda na plaži i odjednom krećete u teretanu 5 puta nedeljno?

Slično je i sa modnom industrijom, kao i drugim industrijama koje su vezane uz specifičnu sezonu ili doba godine. Pitanje koje treba postaviti je da li treba biti dopušteno da, kada određena sezona počne, veb-stranice eksplodiraju od količine novih kolekcija ili bi trebalo da pripremamo naše kupce mesecima pre?

Koji je ispravan i najbolji izbor modne digitalne strategije – dati sve od sebe kada je sezona na vrhuncu ili pripremati i planirati svoju digitalnu strategiju na vreme i postepeno? Isto pitanje vredi i za vaše letnje telo. Trebate li trenirati najviše što možete 2 nedelje pre godišnjeg odmora ili pripremati svoje mišiće mnogo ranije?

Zašto digitalna modna strategija nije spremna za leto?

Modna industrija, od globalnih brendova poput H&M do ekskluzivnog luksuznog brenda kao što je Versace, bitan je deo globalne kulture i ekonomije. Izazovi u ovoj niši proizlaze iz globalnih ekonomskih tokova, kao i uvek promenljivih trendova i različitih uticaja.

Kao odgovor na ove izazove, mnoge modne marke počele su da se probijaju u digitalni svet i implementiraju mnoge trendove. Ti izazovi proizlaze iz činjenice da potrošači više nisu pasivni – digitalne tehnologije im daju moć kao nikad pre. Mnogi od njih koriste digitalne kanale pre, tokom i nakon kupovine – u trgovini ili na internetu.

A pitanje je, kako se modni brendovi suočavaju s tim novim trendovima u svojim digitalnim strategijama? Grade li svoje letnje telo zimi ili za vreme panike testiraju granice svojih potrošača preteranim sezonskim kampanjama?

Jer brojevi govore dovoljno. Prema statistikama, očekuje se da će do 2020. godine više od 25% ukupne prodaje u modnoj industriji u zapadnoj Evropi biti online (na platformama ili veb-stranicama). Sve to nam govori da se marketinška strategija za modne brendove sve više okreće (ili bi se trebala okretati) prema digitalnim platformama.

Ali kako sve to funkcioniše u stvarnom životu – jesu li modni brendovi pripremljeni sa svojim digitalnim strategijama i društvenim mrežama za sve te nove promene? Ili nervozno pokušavaju sezonski dobiti svoj komad torte?

Za sada, modni brendovi nemaju svoje digitalne strategije 100% ispravno posložene. Digitalnim marketingom mogu dobiti puno, ali još uvek moraju da nauče da je digitalni marketing maraton, a ne sezonski sprint.

Online marketing je složen i zahteva strateško planiranje i korišćenje svih kanala i platformi koje su nam na raspolaganju, ali u odgovarajućoj meri i uz fokus na one za koje smo sigurni da „rade svoj posao“.

Kako pripremiti marketinšku strategiju za modnu industriju

Svaka marketinška strategija treba plan. Svaki modni brend treba dobru marketinšku strategiju kako bi zadobio nove kupce i zadržao stare. A kako napraviti dobru strategiju? Evo pet saveta za vašu modnu digitalnu marketing strategiju:

  • Veb-stranica je obavezna

Sve počinje s vašom veb-stranicom. Ne možete očekivati da ćete imati odgovarajuću marketinšku strategiju danas bez uključivanja digitalnog. Potrošači provode sve više vremena kupujući online, a sve manje vremena u fizičkim trgovinama. Za vas, to znači da trebate napraviti veb-stranicu što pre – ukoliko je nemate – i promeniti svoj status te doneti vašu modu na vebu.

  • Prilagodite se mobilnim telefonima

Nakon što smo utvrdili da vam je potrebna veb-stranica, možemo krenuti na sledeću najvažniju stvar za modnu marketinšku strategiju. Pametni telefoni postaju najpopularnija opcija za pregledanje veba i zato svaka digitalna modna strategija mora da ima prilagođenu veb-stranicu. Modna niša je posebno osetljiva na mobilne uređaje i onaj brend koji nema mobilnu veb-stranicu dovešće do toga da potrošači odu do vaše konkurencije koja zapravo prati trendove.

  • Društvene mreže su potrebne modnim brendovima

Kanali društvenih mreža za modu nisu izbor, već obaveza. Vaši kanali na društvenim mrežama odličan su način za povezivanje sa publikom i istovremeno promovisanje vaših proizvoda. Na primer, Tiffany & co je svoju prisutnost na društvenim medijima doveo na novi nivo. Kombinovali su mobilnu digitalnu strategiju sa interakcijom na društvenim medijima. Rezultat – povećanje prodaje od 20%!

  • Iskoristite nove trendove

Ako modna industrija ne prati trendove, niko ih neće slediti. Jednostavno je. Jedna od najboljih modnih digitalnih kampanja temelji se na influenserima i tehnološkim inovacijama. Na primer, brend The Undress je fokusiran isključivo na određenu nišu i cilja na specifične influensere koji će na tu granu i uticati. Influenseri su vruća tema u poslednjih nekoliko godina, a mnoge industrije ih uspešno koriste za svoju digitalnu strategiju, a tako bi svaki modni brend trebao na svojim društvenim mrežama.

  • Personalizujte svoj sadržaj

Prema izveštajima, na 43% kupovine utiču personalizovane preporuke ili promocije, a 75% potrošača želi da brendovi personalizuju poruke, ponude i iskustva. Koja je pouka iz toga?

Što više personalizujete svoju poruku, više ćete proizvoda prodati. Moda online ne sme da bude dosadna i jedinstvena za sve vaše potrošače. Morate ciljati svoje proizvode prema preferencijama i interesima potrošača. To je način na koji vaša modna marketinška strategija može biti uspešna.

4 pravila za digitalnu modnu strategiju

Kako bi vaša digitalna modna strategija delovala uspešno na vebu i društvenim mrežama, morate biti svesni svog sadržaja. Ali neće svaka ideja i svaki sadržaj da odgovara svakoj društvenoj mreži. Nužno je da radimo strateški i na način koji će biti jasan, kako za vaš sadržaj, tako i za promocije. Donosimo četiri pravila koja će vam omogućiti da budete uspešni u strateškom digitalnom marketingu:

1.Definišite svoju publiku

Morate znati ko je trenutna i potencijalna publika za vaš modni brend. Poruke, sadržaj, promocije i platforme društvenih medija vaše modne marke trebale bi biti čisti odraz vaše publike.

2.Definišite svoje ciljeve

Nakon što znate kome ćete ciljati svoj sadržaj i celokupnu modnu digitalnu strategiju, trebalo bi da razmislite o cilju vašeg modnog brenda. Jedan od vaših ciljeva može biti stvaranje svesti o brendu ako ste novi na modnom tržištu. Takođe, povećanje prodaje može biti još jedan poslovni cilj.

3.Definišite svoj sadržaj

Izrada strategije sadržaja na digitalnim platformama je više od običnog teksta. Digitalni sadržaj može biti u različitim formama i mestima – od oglasa, teksta, videozapisa i e-maila – morate odrediti koji je pravi sadržaj za vašu digitalnu modnu strategiju. Pogledajte svoje ciljeve i publiku i pročistite vaš sadržaj kako bi im on odgovarao.

4.Uvek stremite boljem

Bolje je za vaše društvene mreže da ima ciljani sadržaj za svoju publiku nego strategiju koja se naziva „jedna veličina odgovara svima“.  Postoji mnogo alata i kanala, ali neće svaki od njih napraviti pravi posao za vašu digitalnu modnu strategiju. Poslušajte povratne informacije vaše publike i ciljeva – i nemojte se bojati da promenite ili začinite stvari ako digitalni marketing za ovu specifično tržište ne pokazuje očekivane rezultate.

Rekapitulacija: što smo naučili o digitalnoj modnoj strategiji

Digitalna strategija za modnu industriju je nužna. Ali ne bez pravog pristupa i plana koji će duboko procenjivati sve specifične stvari o ovoj niši. Štaviše, morate uistinu razumeti um svoje publike i imati jasan cilj. Tada će moda online biti veliki uspeh.

Kao agencija za digitalni marketing radili smo na različitim modnim digitalnim strategijama – od izrade do implementacije – i ključ za uspeh je uvek isti: stvaranje izvrsne digitalne strategije moguće je ako je strategija isplanirana, poboljšana te ako pri tome pratite vesti i trendove.

Naravno, vitalni deo digitalne modne strategije je osluškivanje pulsa kupca i ne zaostajanje za konkurencijom.

Ako vam se sve ovo čini previše – ne brinite. Imamo dugogodišnje iskustvo u radu s digitalnim modnim strategijama i rado ćemo vam pomoći. Kontaktirajte nas za pripremu vašeg letnjeg tela!