Da li su Fejsbuk grupe naslednice foruma?
Evo odgovora i saveta kako da ih koristite
Fejsbuk je neprikosnoveni lider u eri intenzivnog razvoja društvenih mreža i društvenih medija.
Milioni pojedinačnih korisnika čine sistem globalne međusobne povezanosti. Fejsbuk se neprestano razvija i menja. Odnedavno u velikom broju članaka možemo pronaći istraživanja u vezi sa dodatnim osobinama i funkcijama Fejsbuk grupa. Očekivano je da će ova izmena uticati na značaj Fejsbuka. Promena utiče na ponašanje korisnika, kao i na ambiciozne planove koje Fejsbuk kao kralj društvenih mreža ima za budućnost. Čini se da su ljudi poprilično željni da se ujedine oko zajedničkih interesa, strasti i težnji. Sve te povezanosti jačaju veze među njima i neguju ekskluzivne zajednice.
Kompanije ne smeju da čekaju sa strane dok se ovi procesi odvijaju, već moraju da iskoriste sve novine kako bi osvojile nove klijente i zadržale postojeće. Ovo je idealna prilika da unapredite svoje poruke i ojačate vidljivost. U nastavku saznajte više.
Povratak na društvene osnove
Sociologija je nauka koja nam nudi mogućnosti da razumemo društvene mreže. Osnovna definicija društvenih mreža je da su to platforme za povezivanje grupa društvenih aktera. Ovi akteri stvaraju bezbroj veza i zajedničkih težnji. Kao rezultat nastaju virtuelne veze koje promovišu saradnju, šire informacije i podstiču na akciju.
Ovakvo stanje stvari omogućilo je modernim gigantima poput Fejsbuka da postanu digitalni moćnici koji imaju veliki uticaj na odnose i interakcije između pojedinaca i organizacija. Na ogromnom onlajn prostoru grupe su samoorganizovane i inovativne jedinice koje teže da postanu neophodne. Primećujemo korisnike koji se neprestano okupljaju oko određenih tema, interesovanja, hobija i aktivnosti. Članstvom u grupi, oni se trude da izraze sebe, odnosno svoje mišljenje i ispune osnovne ljudske potrebe pripadnosti.
U nekim davnim vremenima, forumi su bili glavni izvor izražavanje mišljenja u mrežnom carstvu. Privlačili su ljude sličnih sklonosti i senzibiliteta, efektivno služeći kao prethodnici grupa. U isto vreme, forumi su bili i mesta žestokih rasprava i svađa oko različitih mišljenja.
Dani njihove slave su odavno prošli. Još se sećamo foruma, a neki od nas ih još uvek često koriste. Valjda nam se i dalje sviđa način na koji je sve bilo uredno organizovano. Međutim, jasno je da su grupe gurnule mnoge forume na ivicu izumiranja.
Narode, zvanično je
Ovaj istaknuti trend ne iznenađuje ljude koji se lako mogu prilagoditi promenama na društvenim mrežama. Uzmimo primer godišnje Fejsbuk F8 konferencije na kojoj je predstavljen smer u kome će se ova mreža razvijati. Ove godine, zvaničnici su najavili promene i dopune za grupe. Ovo je velika stvar zbog toga što su grupe godinama unazad bile zanemarivane. Grupe su sada spremne da zauzmu jednu od najznačnijih funkcionalnosti Fejsbuka. Čak i Fejsbuk stranice sada mogu da naprave novu grupu ili se pridruže postojećoj. Zbog čvršće saradnje i razmene informacija, ovo bi mogla biti neverovatna prilika za profit. Sve ovo ide na štetu jednog od ključnih elemenata Fejsbuka, News Feed-a.
To znamo jer obnovljeni Fejsbuk interfejs (UI) ima tab: Grupe. Tab prikazuje personalizovani Feed aktivnosti u grupama čiji ste član. I ne samo to, sada postoje i grupne preporuke.
Prikaz Facebook Group tab-a
Pored toga, News Feed će početi da prikazuje sadržaje povezane sa grupama. Ovo verovatno ukazuje algoritam koji je usmeren ka rešavanju nedostataka povezanih sa distribucijom sadržaja. Naime, oduvek je bilo teško dobiti jasan tematski pregled i filtrirati neželjene sadržaje. Grupe će ublažiti ova pitanja i pružiti nam bolju strukturu i organizaciju. Pored svega toga, Fejsbuk uvodi nove namenske funkcije za određene grupe (zajednice). One bi trebale objasniti činjenicu da različite grupe imaju različite želje i potrebe.
Dakle, kako sada stvari stoje, grupe će uskoro da nakupe više funkcija nego što ih je forum ikada imao. Takođe, to znači da će administratori grupe imati više opcija, ali i više odgovornosti, što je još značajnije.
Iskoristite mogućnosti grupa!
Nije teško razumeti zašto grupe privlače toliko pažnje.
Prvo, ponašanje grupa je specifično na nekoliko načina. Često postoji visok nivo povezanosti i međusobne koordinacije. Ljudi žele da se zaštite od negativnosti koju izaziva javna rasprava. Prema tome, grupe na mikro nivou imaju veći uticaj od uticaja pojedinačnih korisnika. Kao zatvoreniji prostori istomišljenika, one vode i do većeg engagementa u odnosu na Fejsbuk stranice.
Drugo, moramo uzeti u obzir da Fejsbuk želi da iza sebe ostavi manipulacije, privatne probleme i lažne vesti. Najbolji način da to učini jeste davanje predanosti kreiranju zajednica koje prirodno teže istim stvarima.
I treće, postoji mnogo načina na osnovu kojih brend može da koristi grupe za promociju. Ovde u Homepage-u podržavamo human-centric pristup planiranju i komunikaciji. Pre nego što procenimo onlajn alate i njihov komercijalni potencijal, moramo da upoznamo publiku koju naši klijenti žele da pridobiju. Naše istraživanje je usmereno na onlajn navike i sklonosti. Moramo da vidimo šta ljudi vole da čitaju, dele, gledaju, lajkuju i komentarišu. I glavna stvar koju ovde treba da imamo na umu jeste da su grupe te koje pokreću ovakvo ponašanje ljudi i društvene signale koji iz njega proizilaze. To smo videli u praksi sa našom grupom „Digital Marketing Profesionalci“. Eksplodirala je za manje od mesec dana. U pogledu našeg regiona i ljudi koji se bave ovom oblašću, više od 2.000 članova je vrlo respektabilan broj. Jeste li njen član?
Međutim, ne radi se samo o čistoj veličini, već i o kvalitetu veza. Grupe su pravi rudnik zlata za one koji znaju kako da usmere ponašanje korisnika.
Trikovi zanata
Taktika na osnovu kojih sve gore navedeno možemo da ostvarimo ne nedostaje. Na primer, neko bi mogao da piše korisne postove na blogu. Recimo da se bavite relevantnom temom i želite da pružite bolji uvid u nju. Vaša publika će sigurno biti zahvalna zbog toga. Ovaj pristup se razlikuje od starih sadržaja i marketinških strategija koje su bile fokusirane na zatrpavanje News Feed-a. Žrtvovanjem reach-a, taktika u grupama je mnogo preciznija. Sve to dovodi do veće stope engagementa i jačeg osećaja zajedništva.
Naravno, trik je da izbegnemo napadnost.
Sadržaj prodajnog karaktera nije način na koji bismo trebali da priđemo ljudima – ljudi veruju iskrenim preporukama mnogo više nego hvalisanju. Pored toga, spam i promocija su u mnogim grupama strogo zabranjeni. Da, možete delovati kao osnivač / administrator grupe, ali to nije nužno plodonosna strategija. Sve se svodi na značajno povezivanje sa pratiocima. Grupa ne govori o vama, već o ljudima koji je čine. Drugim rečima, grupe su najbolje kada ih doživljavamo kao „široke” entitete, a ne kao neke navijačke klubove. Dakle, morate da smislite temeljan plan koji se fokusira na pružanje usluga koje korisnici vrednuju. Okupite ih oko vaše misije i podržite njihove razloge. Učestvujte u razgovorima koji se vrte oko industrijskih trendova, vesti, događaja i ostalih aktuelnosti. Nadgledajte pominjanje vašeg brenda i reagujte tamo gde je potrebno. Obavezno se potrudite da pružite korisne informacije i edukujete ljude. Nagradite ih i učinite da se osećaju posebno, kao deo jedinstvene zajednice. Obratite pažnju na svoje ambasadore, fanove i verne kupce. Ostanite u toku, redovno objavljujte postove i ispunjavajte svoja obećanja.
To su načini za negovanje lojalne zajednice i uzdizanje vašeg brenda.
Umetnost druženja
Grupe su tu da ostanu i promene način na koji digitalno komuniciramo. Dakle, bilo bi korisno da posmatrate eru intenzivnog razvoja društvenih medija očima njenih korisnika. Ovo može izgledati kao indirektna putanja ka vašim ciljevima, ali će doneti bogate premije u dogledno vreme. Grupe koje stoje iza brenda, mogu doneti više koristi od armije razjedinjenih pratilaca. Pokazali smo vam kako kompanije svih veličina mogu da iskoriste nove funkcije, dopune i promene algoritama. Vaš zadatak je da formulišete održiv plan ili unajmite odgovarajuću agenciju koja će ga razviti za vas. Dok to radite, ne treba da preterujete sa samopromocijom. Iskoristite prednosti grupa pametnim i naprednim marketinškim strategijama. Dobijte nečije poverenje i odanost na prirodan, nenametljiv način. Potrudite se da izgradite veliku, angažovanu publiku i da je motivišite da se uvek vrati i traži više.
Vreme je da se izgradi snažno uporište u zasićenom ekosistemu društvenih mreža.