sr
Projekat

VREME NE LEČI – KAMPANJA

Klijent

UDRUŽENJE SMA SRBIJA

Brif

Udruženje obolelih od spinalne mišićne atrofije želelo je da skrene pažnju na problem dugog čekanja na lek za odrasle pacijente. Dok čekaju njima se stanje često drastično pogoršava što utiče na njihov kvalitet života i sposobnost da samostalno obavljaju različite životne uloge. Bilo je neophodno kreirati kampanju kojom skrećemo pažnju na važnost leka za odrasle pacijente sa ovom dijagnozom, ali pre svega problem čekanja odnosno vremena koje je ključno za kvalitet njihovog života.

Rešenje

Priprema kreativnog koncepta za ovu kampanju podrazumevala je istraživački rad u smislu razgovora sa pacijentima koji su dobili lek kao i sa onima koji još uvek čekaju na terapiju. Intervjui su nam dali uvid u sve izazove sa kojima se susreću pacijenti sa ovom dijagnozom, kao roditelji, zaposleni i generalno mladi ljudi koji žele da putuju, idu na posao i budu samostalni.   

Iz razgovora sa njima shvatili smo da su upravo njihove priče najmoćniji način da prenesemo ključnu poruku kampanje 

Vreme ne leči 

Tokom mesec dana kampanje prezentovane su priče: Maje, Barbare, Aleksandre, Željka i Ive.  

Oni su kroz svoja iskustva preneli koliko je čekanje na terapiju uticalo na njihov razvoj bolesti, a samim tim i izbore i kvalitet života.

 

Koristili smo i različite formate kako bismo što efikasnije preneli poruku, ali dali i širu sliku problema sa kojim se suočavaju.

Najvažniju poruku prenosili smo kroz miks videa u kojima su sagovornici govorili kako je bolest uticala na različite aspekte života i koliko je terapija poboljšala i uticala na poboljšanje kvaliteta života. Video možete pogledati ovde.  

U kampanju smo uključili društvene mreže Facebook i Instagram, a otvoren je i Twiter nalog organizacije s obzirom na to da se na ovoj platformi često debatuje o društveno odgovornim temama i da su korisnici ove mreže generalno zainteresovani za socijalna pitanja. 

Takođe tokom kampanje korišćeno je i SMART oglašavanje uz pomoć kojeg smo kreirali publike koje mogu biti zainteresovane i doprineti širenju svesti o ovom problemu.

Rezultat

Tokom kampanje objave su dostigle reach od blizu 400 hiljada ljudi na Facebooku i Instagramu, a na Twiteru je objave u vezi sa ovom problemom videlo preko 370 hiljada korisnika. 

Nivo interakcija tokom kampanje je takođe bio bio blizu 400 hiljada što znači da je gotovo svaka osoba koja se susrela sa nekom objavom odreagovala (lajkom, komentarom, pregledom videa ili deljenjem sadržaja). 

Posebno je važno što je i nivo interakcije zajednice bio visok, što znači da su razumeli poruku kampanje i na neki način želeli i sami da skrenu pažnju na ovaj problem. 

Statične objave na Facebooku su imale na desetine šerova, dok su na Instagramu neke od najistaknutijih priča pregledane i do 120 hiljada puta

Twiter zajednica je takođe pokazala visok nivo interesovanja pa je jedna od najuspešnijih objava podeljena 150 puta, a video sadržaji su imali preko 20 hiljada pregleda

Kampanje je privukla pažnju i šire javnosti, pa je tako i priču o Barbari, majci sa SMA koja još uvek čeka na terapiju, objavio dnevni list Telegraf.  

Ukoliko i vaša organizacija želi da skrene pažnju na neki problem, ili imate potrebu za kampanjom kojom se podiže svest o određenoj temi, kontaktirajte nas i sigurni smo da ćemo zajedno osmisliti najbolje rešenje.

back