Da li razmišljate da iskoristite novu mogućnost koju Twitter pruža – plaćeno oglašavanje?

Uspešno smo vodili jednu od prvih ovakvih kampanja u Srbiji, ( Benchmark na Twitter-u ) i praktično smo pioniri u ovoj vrsti oglašavanja. Podelićemo sa vama svoja znanja, iskustva i zaključke, kako bismo vam približili nove mogućnosti ove društvene mreže i pomogli u razrešenju nedoumice „Ako plavu ptičicu nahranim dolarima, da li će mi ona otpevati dovoljno lepu pesmu?“

ZAŠTO TWITTER PLAĆENI OGLASI? ŠTA MOŽE DA SE POSTIGNE TWITTER KAMPANJOM?

Zbog čega je neophodno da budete na Twitter-u, čak i ukoliko na Facebook-u imate desetine hiljada fanova?

Twitter je potpuno drugačija virtuelna zajednica. Veoma jaka i veoma uticajna. Mnogi tviteraši su uspeli da od svog Twitter naloga naprave brend. Zar onda nije logično da brendovi, koji već postoje i kojima je ciljna grupa na Twitteru, imaju svoj Twitter nalog?
U isto vreme, na Twitteru je za postizanje većeg broja pratilaca (followera) i veće interakcije sa njima, potreban drugačiji pristup i sadržaj, nego na ostalim društvenim mrežama. O toj nauci, u nekom od sledećih postova. Za sada je važno znati da se uticaj na Twitter-u u dobroj meri određuje po broju follower-a. Kada napravite dobru bazu i „zaprati“ vas veliki broj ljudi, sve ide mnogo lakše.

Twitter plaćenim oglasima može se postići:

  • brand awareness u zajednici do koje je veoma teško dospeti drugim načinima oglašavanja
  • značajno povećanje broja follower-a, što znači povećanje uticaja u Twitter zajednici
  • uspešna promocija događaja, proizvoda, ponude, websajta…
  • utvrđivanje čvrstih temelja za uspešno vođenje Twitter naloga i nakon završetka plaćene kampanje.

KAKO POKRENUTI I VODITI KAMPANJU NA TWITTER-U?

Putem neke od agencija za digitalni marketing, kao što je i Homepage. Kampanju pokrećemo u saradnji sa Httpool-om koji je Twitter-ov partner u prodaji oglasnog prostora za Srbiju (Hrvatsku, Makedoniju, Bosnu i Hercegovinu, Sloveniju…).

Twitter Ads u ovom momentu pruža sledeće opcije za plaćene oglase:

  • Promoted Tweets – boostuje tweet po izboru. Potrebno je odrediti budžet, vreme trajanja i ciljnu grupu. Tehnički, u pitanju je regularan tweet, sa ili bez slike, koji objavljujete na twitter nalogu, a potom ga dodatno promovišete iz Twitter Ads-a.
  • Twitter Cards – predstavlja dodatnu opciju Promoted Tweets kampanje. Takođe određujemo budžet, ciljnu grupu i vreme trajanja. Razlika je u tome što pored redovnog tweeta od 140 karaktera, ovde imate mogućnost unosa dodatog teksta (Headline), do 70 karaktera.

Kod nas na tržištu trenutno postoji 2 različite vrste Twitter Cards-a:

  • Card za prikupljanje lidova – prilagođen generisanju e-mailing liste potencijalnih klijenata
  • Card za posetu sajtu – u koga se integriše eksterni link ka željenom websajtu.

Prema informacijama iz Twittera uskoro nas očekuju i dodatni Cards-i za promovisanje iOS i Android aplikacija, kao i mogućnost kreiranja potpuno presonalizovanjih sadržaja i mikrosajtova u okviru Twitter Cards-a.

  • Promoted Acount (Followers) – ova vrsta oglasa ima za cilj povećanje broja follower-a. Postoji odabir tweeta koji će se vezati za ovaj oglas uz mogućnost dodavanja CTA (call to action)
  • Promoted Trends – Promocija trendova koja se posebno ugovara sa Twitter-om i traje 24h. U tom periodu željeni #hashtag postaje top trend i uvek je na prvom mestu u trendovima na odabranoj lokaciji. Novina je da je uz hashtag moguće dodati i Promoted Tweet koji se „pinuje“ na vrhu trendova. Ova vrsta plaćenog oglasa enormno povećava vidljivost brenda, teme, proizvoda ili događaja.


Promoted tweet – Twitter Ads omogućava analitiku svakog tweet-a uz odvojen prikaz plaćenih i organic rezultata

Twitter card– pored tweet-a sadrži i Headline, dok se klikom na „Read more“ opciju, odlazi na odabrani eksterni link

Real time prikaz Promoted Acount-a (Followers)

Preporučujemo kombinaciju različitih vrsta oglasa, pažljivo targetiranje, stručnu kreativu i konstantno merenje rezultata (targeting, creative i measurement). Upravo tome smo posvetili veliku pažnju prilikom planiranja kampanje, ali je za uspeh bilo presudno konstantno praćenje, na dnevnom nivou i reagovanje u skladu sa izmerenim rezultatima.

DA LI SMO DOBILI DOVOLJNO MUZIKE ZA NOVCE KOJI SU PLAĆENI?

Ova kampanja razlikuje se pre svega po tome što nema potrebe da se radi više meseci uzastopno. Broj aktivnih Twitter naloga u Srbiji je takav da za mesec dana i sa minimalnim budžetom koji je ponuđen kao opcija, potpuno pokrivate kompletnu targetiranu publiku. Dovoljno je da pokrenete kampanju dva puta godišnje, ili po potrebi – promocija proizvoda, brenda, događaja…
Treba napomenuti i da je Twitter za Srbiju dao nižu cenu nego za ostala tržišta. Minimalni budžet prema Twitter-u je 2.000 EUR dok se za planiranje, kreativna rešenja, praćenje i vođenje naloga, agencijska provizija procenjuje i dogovara.

Uz pametnu raspodelu budžeta i aktivno praćenje kampanje, definitivo se mogu postići dobri rezultati. To znači da pored zavidnog broja followera koje dobijate, ostaje dovoljno budžeta za promovisanje pojedinačnih tweetova, povećanje posete sajtu (ili generisanje mailing liste za newsletter). Brand awareness je apsolutno zagarantovan.

Kada se preporučuje pokretanje Twitter Ads kampanje, sve o targetiranju, kreativi i parametrima praćenja, teme su kojima ćemo se detaljno baviti u narednom blog postu.