LINKEDIN VODIČ 3/3
KAKO KORISTITI LINKEDIN ZA LIČNU PROMOCIJU I POSLOVNE SVRHE?
Vođenje LinkedIn stranica i merenje efekata.
Dobro došli u treći deo našeg LinkedIn vodiča. Prvi deo možete pročitati ovde, a drugi deo možete pročitati ovde.
Vođenje LinkedIn stranica
Bilo čime da se bavite, morate imati na umu da vaša LinkedIn stranica treba da bude direktna i dobro izbrendirana. Kao administrator stranice imate opciju Edit (plavo dugme sa desne strane). Pod tom stavkom možete editovati sve informacije na vašoj stranici. Što se tiče vizuala hero (cover), fotografija treba da bude u dimenzijama 646×220 piksela i da ima manje od 2 megabajta. Postoji i mesto za kompanijski logo i tu je dovoljno da imate vizual dimenzija 60×100 piksela. Uskoro izlazi novi dizajn LinkedIn stranica, tako da postoji mogućnost da se ove dimenzije promene. Vizuali treba da su “direct u glavu” i da zovu na akciju (pozovite nas, zapratite nas…).
Ono što jedan društveni medij čini jakim jeste sadržaj koji generišu korisnici. Zbog toga je Facebook jak. Postoje istraživanja koja kažu da 13% LinkedIn korisnika redovno postuje. Što se tiče LinkedIn stranica, postoji više načina plasiranja sadržaja. Objave možete puštati svima ili određenoj grupi ljudi na Showcase stranama. Objave, kao i na Facebook-u, možete plaćeno promovisati ciljanoj grupi koju sami odaberete. Za razliku od profila, na stranama imate kompletan uvid u analitiku objava i time možete videti kakav efekat postižete određenim sadržajem ka određenom targetu. I ovde važi ono pravilo: što je bolji content (sadržaj), to ćete više korisnika privući. Sa više korisnika vaš glas je jači, a to, opet, znači više posla.
Ukoliko delite neki link na stranici, postujte ga direktno, ubacite poziv na akciju, dajte dobar opis linka koji će zainteresovati i biti jasan. Ukoliko vam se generisani vizual ne sviđa, možete postaviti vizual po sopstvenom izboru. Druga opcija je da direktno “prilepite” fotografiju uz dobar tekst. Post će se prikazati vašim pratiocima i na samoj stranici. Možete “pinovati” objavu koja će se uvek prikazivati na vrhu. To može biti neka vrsta zahvalnice ljudima što su zapratili stranu i poziv na dvosmernu komunikaciju.
Što se tiče proširivanja baze pratilaca i auditorijuma, uvek možete koristiti plaćenu promociju objava. To će svakako povećati prikaz stranice ljudima koji nisu još uvek u vašoj mreži. Što se tiče promovisanog sadržaja i samog advertajzinga, uvek je preporuka da angažujete digitalnu agenciju ili sertifikovane online marketing eksperte.
Merenje efekata
Kao što smo rekli, jedan od benefita LinkedIn kompanijskih strana u odnosu na profile je u tome što imate uvid u analitiku i možete da izmerite uspešnost vašeg nastupa. Analitici se pristupa pod stavkom Analytics. U mogućnosti ste da vidite sve informacije vezane za objave na stranici: broj prikaza (impressions), broj klikova, broj interakcija (komentari, lajkovi, deljenja), broj novih pratilaca koji su došli preko objava. Sve imate prikazano i grafički, a podeljeno je na organske efekte i one plaćene. Takođe, možete da vidite i pratioce po industriji, veličini kompanije, funkciji, a bitno je što možete odmah da se “merite” i sa sličnim stranicama iz industrije. U suštini, iz analitike možemo da zaključimo šta radi posao, a šta ne.
I za kraj…
Hvala vam na čitanju, nadamo se da vam je bilo korisno. Voleli bismo da ovaj tekst bude onaj početni korak u snažnom nastupu vas ili vaše kompanije na LinkedIn-u. Suštna je tu. Tajnog recepta nema, ali morate biti prisutni, proaktivni i fokusirani na dobar sadržaj. I da znate svoj cilj. LinkedIn bi definitivno trebalo da bude deo vaše marketing strategije. Podelite sa nama vaša iskustva i impresije.