Kada je instagram giveaway (kontra) produktivan?
Vaš brend ima Instagram nalog i verovatno vam je jedan od ciljeva da izgradite svoju zajednicu i povećate broj pratilaca. Pitanje koje se nameće jeste – Na koji način da to postignete? Sigurno je prvo rešenje koje vam pada na pamet ta čuvena, i ljudima na interentu dobro poznata reč – Giveaway. Da, priznaćemo da je to najbrži način da povećate broj pratilaca (osim ako vam pre toga ne padne na pamet da ih kupite, što je veliki NO, NO!), ali, nagradne aktivacije ponekad mogu biti mač sa dve oštrice. U ovom tekstu objasnićemo i zbog čega.
Počnite od mehanizma
Koliko puta u toku meseca vam se na Instagram feed-u pojavi sponsored objava sa velikim natpisom GIVEAWAY, a mehanizam glasi otprilike ovako:
- Zapratite naš profil
- Tagujte u komentaru (unesi broj) osoba
Ovaj mehanizam provereno radi sledeće: Na objavi komentara bude i više od očekivanog, a pratioci rastu vrtoglavom brzinom. Pa to je sjajno, zar ne!? Instagram algoritam se neće složiti, a evo i zašto.
Instagram je kao parametar na osnovu koga vrednuje sadržaj i “nagrađuje” profile postavio engagement – lajkove, komentare, share-ove i save-ove. Uzmimo kao primer pretpostavku da vaše objave imaju u proseku 300 interakcija, a vaš profil ima 7000 pratilaca. Giveaway objava će, logično, imati znatno više interakcija od proseka. Instagram algoritam će na osnovu vaših novih brojeva očekivati povećane interakcije u budućnosti, a u realnosti, mehnizam koji smo opisali uradiće potpuno drugačiju stvar. Na vaš profil privukli ste mnoštvo novih pratilaca, od kojih su jedan deo “lovci na nagrade”, drugi deo njihovi lažni profili, a nažalost, najmanji deo ljudi koje zapravo zanima vaš proizvod ili usluga. Dugoročno, ne samo što nećete ispuniti očekivanja Instagrama u vidu većeg broja interakcija, već će te interakcije često biti i manje od proseka. Instagram algoritam će na osnovu toga zaključiti da vi ne proizvodite sadržaj koji je publici vredan ili zanimljiv, stoga ga neće ni preporučivati.
Nije sreća pratilaca puna vreća
To znaju oni što je imaju, nakon ovakvih aktivacija. 🙂 Da li vam je zaista potrebno par hiljada pratilaca više, ako od svih njih, samo 50 zaista interesuje to što nudite? Postavimo stvari ovako: Šta dobijate povećanim brojem pratilaca? Ranije, nakon pređenih 10K pratilaca, nalozi su dobijali mogućnost swipe-up linkovanja story-a. Sada imate stiker koji možete koristiti nezavisno od broja pratilaca. Zatim, dobijate veću vidljivost. Ponovo, veću vidljivost među nezainteresovanom publikom. U suštini, dobijate satisfakciju u vidu statističkog podatka: Imam mnogo pratilaca na profilu mog brenda. Ukoliko ostali parametri ne prate tu činjenicu, kao ni konverzije, koliko je to vredno? Složićete se, ne mnogo. I u ovom slučaju, kvalitet pobeđuje nad kvantitetom.
Kako da privučete zaista vašu publiku?
Ono što je za početak veoma važno jeste da poznajete svoju ciljnu grupu, i da im pristupate u skladu sa njihovim potrebama, strateški. Ukoliko vam je potrebna pomoć u definisanju i postavljanju strategije na digitalnim kanalima komunikacije, slobodno nas možete kontaktirati (strateški pristup nam je second nature 😉).
Jako je važno da negujete odnos sa zajednicom, a generički mehanizmi aktivacija će vam samo odmoći. Zašto ne biste nagradili već postojeće pratioce? Zajednici time dajete do znanja da ih cenite i da ste zahvalni što su tu i izdvajaju vreme za vas. Posledično, kada ljudi koji vas ne prate, a zanima ih vaš proizvod, shvate da na vašem profilu ne samo što mogu da pronađu relevantan sadržaj, već su i povremeno nagrađeni zbog toga što vam pružaju poverenje, dobićete nove pratioce koji su zaista vaši. Da li to znači da nagradne aktivacije van svoje zajednice treba da padnu u zaborav? Naravno da ne, uvek postoji način.
Kada ste pomislili da nešto može proći bez influensera…
Znate svoju zajednicu, znate šta vole. Znate li koga vole? Ukoliko je odgovor “Da.”, formula za uspeh, ne samo na Instagramu, već i na drugim kanalima, može biti prilično jednostavna: Dobar mehanizam nagradne aktivacije + RELEVANTAN influenser. Naglašavam ponovo – relevantan! Dakle, ne determinišite influensere prema broju pratilaca, već prema strukturi njihove publike. Pet mikroinfluensera, ukoliko ih odaberete svrsishodno, može vam doneti više rezultata od dva mega popularna. Ponavljamo, kvalitet > kvantitet.
Ukoliko vas influenser marketing posebno interesuje i želite da naučite kako da pravilno odaberete influensere i realizujete saradnju sa njima, Kurs digitalnog marketinga – Manager level na Homepage akademiji može vam biti od velike pomoći.
U slučaju ovakve saradnje, aktivacija se može održati na profilu influensera, a vaše je da “ugostite” nove posetioce na pravi način, kako bi oni i nakon aktivacije ostali vaši pratioci i na kraju krajeva, postali vaši potrošači.
Kada sve saberemo:
Računica je jasna. Vaša publika su realni ljudi, ne samo brojke i statistički podaci. Ako im pristupite generički, i rezultati će biti kratkotrajni ili praktično neupotrebljivi. Umesto toga, uložite resurse u negovanje zajednice i razvijanje odnosa sa njom, jer je to jedini proveren način da se vaš biznis na društvenim mrežama dugoročno razvija u pravom smeru. Ukoliko vam je tu tome ipak potrebna podrška, tu smo za vas. 🙂