Kompletna specifikacija najčešćih vizuala za Facebook, Instagram, TikTok,LinkedIn i YouTube

Kad pogledamo unazad, čini se da se dimenzije vizuala na društvenim mrežama konstantno menjaju. U jednom trenutku naslovna stranica naloga vašeg brenda izgleda savršeno utegnuto, a već sledećeg potpuno pretumbano i pikselizovano. Istini za volju, ne pomaže ni to što je (naročito na početku) teško pronaći prave informacije o zvaničnim dimenzijama viuala. Zbog toga je tu ovaj vodič kroz specifikacije vizuala za digital, po uzoru na Hootsouite.

U narednim redovima su izlistane dimenzije najčešćih vizuala za 2022. godinu.

Brza tablica veličina
Svakoj društvenoj mreži ćemo posvetiti posebnu pažnju, no ova tabela će vam pružiti odgovor na najčešće dileme:

Homepage digital agency

Instagram

Instagram omogućava objavljivanje horizontalnih i vertikalnih vizuala, premda i dalje podržava tzv. kvadratnu dimenziju (čuvenih 1080x1080px) po kojoj je ova društvena mreža i bila prepoznatljiva kad se pojavila.

Činjenica je da upravo to daje vašem brendu više mogućnosti, ali istovremeno stvara prostor za začkoljice prilikom kreiranja vizuala. Zbog toga savetujemo da sledite sledeća pravila, kako biste bili sigurni da će vaš nastup na ovoj mreži izgledati najbolje moguće.

Profilna fotografija za Instagram nalog: 1080 x 1080 px
Profilne fotografije na Instagramu se prikazuju u rezoluciiji od 110 x 100 piksela, ali se čuvaju u dimenziama 320 x 320 px, pa ne bi bilo dobro da postavite neku koja je manja od navedene rezolucije.

Iako je dimenzija pomenutom “square” formatu, profilna fotografija se prikazuje kao krug – tako da bi bilo dobro pozicionirati sve važne elemente u sredinu profilne fotografije i time izbeći da se deo ne prikaže ili odseče.

Instagram dimenzije vizualaDimenzije vizuala objava na Instagram feed-u:
Horizontalni: 1200 x 628 px
Portret: 1080 x 1350 px
Kvadratni: 1080 x 1080 px
U suštini, podržana proporcija vizuala je od 1.91:1 do 4:5, dok je preporuka da dimenzije budu širine od 1080 piksela, a visine između 566 i 1350 piksela (u zavisnosti od željene orijentacije vizuala).

Saveti:

  1. Ukoliko želite da vaše fotografije na Instagramu izgledaju najbolje moguće, gledajte da ih postavljate u širini od 1080 piksela.
  2. Imajte na umu da kada delite fotku na Instagramu koja je dimenzija većih od 1080 piksela – Instagram će je suziti na tih 1080px.
  3. Ukoliko delite fotografiju koja ima rezoluciju manju od 320 piksela, Instagram će je “razvući” na tih minimalnih 320 px.
  4. Ukoliko je širina vaše fotografije između 320 i 1080 piksela, Instagram će je zadržati u izvornom obliku “sve dok je proporcija u dozvoljenim granicama između 1.91:1 and 4:5” ( visine između 566 i 1350 piksela, a širine od 1080 px)
  5. U slučaju da na Instagram postavite fotku koja je drugačije rezolucije, biće automatski prilagođena predefinisanoj.

Veličina tzv. Instagram thumbnail fotografija

Veličina na ekranu: 161 x 161 piksela
Preporučena veličina za postavku: širina od 1080 px

Saveti:
Zapamtite da Instagram čuva verzije ovih vizuala do veličine od 1080 x 1080px.
Kako biste osigurali da vaš Instagram feed ne izgleda pikselizovani, postavljajte fotografije što veće rezolucije.

Dimenzije vizuala za Instagram story (1080x1920px)

Saveti:

  1. Proporcija vizuala za Instagram story je 9:16
  2. Objavljivanje vizuala sa manje piksela (ali istog odnosa širine i visine) znači da će Instagram story brzo biti baferovan.
  3. Ukoliko se ne vodite ovom rezolucijom, Instagram story bi mogao da se prikaže kao neobično izrezan, zumiran i sl. Ili pak sa delom ekrana na kom ne postoji vizual
  4. Iste dimenzije i specifikacije odnose se na Instagram Reels formate

Veličina vizuala za Instagram carousel

Horizontalni: 1080 x 566 px
Portret: 1080 x 1350 px
Kvadratni: 1080 x 1080 px
Proporcija: horizontali (1.91:1), kvadratni (1:1), vertikalni (4:5)
Preporučena veličina fotografija: širina 1080 piksela, visina između 566 i 1350 piksela (zavisno od toga da li je željena orijentacija horizontalna ili vertikalna.

Dimenzije vizuala za Instagram Reels (1080 x 1920 px)

Proporcija: 9:16.
Naslovna fotografija: 1080 x 1920 piksela
Imajte na umu da se Instagram Reels prikazuje u proporciji 1:1 na feed-u vašeg Instagram naloga, dok je za tzv. home-feed rezervisan prikaz 4:5.

Veličina vizuala za Instagram oglase

Horizontalni: 1080 x 566 px
Kvadratni: 1080 x 1080 px
Minimalna širina: 320 px
Maksimalna širina: 1080 px
Podržana proporcija: između 1.91:1 i 4:5

Saveti:

  1. Ne zaboravite da Instagram oglasi ne mogu imati više od 30 heštegova
  2. Osvrnite se na preporuke u vezi broja karaktera za osnovi tekst oglasa i naslov

Veličina vizuala za Instagram story oglase (1080 x 1920px)

Saveti:

  1. Instagram preporučuje da ostavite oko 14% (250px) od donje i gornje ivice vizuala slobodno bez teksta, logotipa i slično kako bi izbegli njihovo potencijalno isecanje na nekim prikazima i ekranima.
  2. Od septembra 2020. godine, vaši oglasi neće biti sankcionisani lošijim performanskom ukoliko sadrže više od 20% teksta na vizualu
    ____________

Facebook

Facebook konstantno menja i unapređuje dimenzije vizuala na svojoj platformi. Stoga je najbolja strategija da uvek i u svakom trenutku postavljate vizuale u najvećoj mogućoj rezoluciji, kako biste izbegli da nakon nekog vremena oni izgledaju loše i neprofesionalno. Zbog toga je najbolje pratiti preporuke samog Facebook-a.

Veličina Facebook profilne fotografije

Profilna slika će se na ekranu računara prikazati u veličini od 170 x 170px, dok će se na pametnim telefonima prikazati u rezoluciji od 128 x 128 piksela.

Veličina naslovne fotografije na Facebook nalogu (preporučeno 1920x1080px)

Veličina na ekranu računara: 820 x 312px
Veličina na ekranu pametnog telefona: 640 x 360px
Minimalna veličina: 400 x 150px
Idealna veličina fajla: manje od 100 KB

Homepage digital agencySaveti:

  1. Da biste izbegli bilo kakvu kompresiju ili izobličenje, koristite PNG fajlove.
  2. Koristite preporučene veličine piksela za najbrže vreme učitavanja.
  3. Slike profila i naslovne fotografije sa logotipima ili tekstom najbolje funkcionišu kada se otpreme kao PNG datoteka.
  4. Nemojte pomerati vizual kako biste joj promenili položaj, nakon što ga otpremite

Dimenzije vizuala za Facebook objave

Facebook automatski menja veličinu i formatira vizuale kada ih otpremite na platformu, kako bi tzv. Timeline bio širok 500 piksela i sve odgovaralo proporciji od 1,91:1.

Kako biste izbegli sporo učitavanje i pikselizovanje svoji vizuala imajte na umu sledeće:

Preporučena veličina vizuala: 1200 x 628px
Minimalna veličina: 600 x 315px

Saveti:

Vizuali namenjeni objavi u tzv. carousel formi moraju biti u proporcijii 1:1

Veličina vizuala za Facebook događaj (1200 x 628px)

Saveti:

Vizual za Facebook događaj treba da bude u razmeri 2:1
Veličina naslovne fotografije vašeg događaja ne može da se menja nakon što ste je dodali u kreirani Facebook event.

Veličina vizuala za panoramske i 360 fotografije

Minimalna veličina slike: trebalo bi da postoji 30.000 piksela u bilo kojoj dimenziji, te da bude manje od 135.000.000 piksela ukupne veličine.“
Proporcija: 2:1

Saveti:

  1. Facebook automatski prepoznaje i obrađuje ove slike na osnovu „metapodataka specifičnih za kameru koji se nalaze na fotografijama snimljenim pomoću uređaja spremnih za 360“.
  2. Datoteke za ove Facebook slike mogu biti do 45 MB za JPEG ili 60 MB za PNG format.
  3. Facebook preporučuje korišćenje JPEG-a za 360 fotografije, uz napomenu da datoteke nisu veće od 30 MB.

Veličine vizuala za Facebook story (1080 x 1920px)

Saveti:

  1. Facebook story zauzima ceo ekran telefona, u proporciji 9:16.
  2. Fotografija ne sme biti uža od 500 piksela
  3. Baš kao i kod Instagram story-ja, preporuka je da oko 14% vizuala (po 250px) sa gornje i donje strane vizuala ostane bez teksta, logotipa i sličnih elemenata kako bi se izbeglo njihovo potencijalno isecanje na nekim prikazima

Vizuali za Facebook oglase

Veličina vizuala za Facebook Feed oglase: preporučeno 1080 x 1080px, ne manje od 600 x 600px u proporciji od 1,91:1 do 1:1. Datoteke ne veće od 30 MB.

Veličina vizuala za Facebook oglase u desnoj koloni: preporučeno 1080 x 1080px, a ne manje od 254 x 133px u proporciji 1:1 (Ne zaboravite da se ovi oglasi prikazuju samo na ekranima računara)

Veličina vizuala za Instant članke: najmanje 1080 x 1080px u odnosu od 1,91:1 do 1:1. Maksimalna veličina datoteke je 30 MB.

Veličina vizuala za Marketplace oglase: najmanje 1080 x 1080px u odnosu 1:1 i maksimalnu veličinu datoteke od 30MB.

Veličina vizuala za Facebook search: proporučeno 1080 x 1080px, a ne manje od 600x 600px. Proporcija je od 1,91:1 do 1:1. Maksimalna veličina datoteke je 30 MB.

Veličina vizuala za Facebook oglase u porukama: najmanje 1080 x 1080px uproprociji od 1,91:1 do 1:1. Maksimalna veličina datoteke je 30 MB.

Veličina vizuala za oglase u prijemnom sandučetu: preporučeno 1080 x 1080px, a ne manje od 253 x 133px. Proporcija 1:1, a maksimalna veličina datoteke je 30 MB.

Veličina vizuala za Messenger Stories oglase: najmanje 1080 x 1080 piksela. Proporcija je 9:16 i minimalna širina od 500 piksela.

LinkedIn

Kad koristite LinkedIn, bez obzira na to da li se radi o vašem ličnom profilu ili nalogu kompanije, neizostavna taktika kombinovanja vaše Linkedin objave sa odgovarajućom pratećom fotografijom i vizualom doprineće većim brojem komentara i šerovanja.

Za najbolje rezultate krećite se u okvirima preporučenih dimenzija viuzala koje delimo sa vama u nastavku, te ne zaboravite da pregledate svoju objavu sa nekoliko uređaja i naloga pre nego što završite.

Homepage digital agencyVeličina vizuala za LinkedIn

Preporučena veličina vizuala za naslovnu LinkedIn fotografiju: minimalno 400 x 400 px

Saveti:

LinkedIn može da procesuira fotografije do 7680 x 4320 px, odnosno fajlove maksimalne veličine 8 MB – tako da bi bilo pametno to i iskoristiti i postavljati što kvalitetnije vizuale.
Poželjno bi bilo da vizual za naslovnu fotografiju bude najmanje 1584 x 396 piksela, odnosno u proporciji 4:1

Saveti:
Imajte na umu da vizual mora biti manji od 8MB
Naslovne fotografije se drugačije prikazuju na ekranima računara i mobilnih telefona – isčekirajte kako LinkedIn nalog izgleda sa različitih uređaja pre nego li završite sa svim podešavanjima.
Veličina vizuala za Linkedin nalog kompanija:
Logotip: 300 x 300 px (min. 60x60px)
Naslovna fotografija: 1128 x 191 px
Naslovni vizual za Life tab: 1128 x 376 px
Custom modul vizual za Life tab: 502 x 282 px
Vizuali za kompanijske fotografije za Life tab: 900 x 600 px

Saveti:
Kada objavljujete vizuale, postarajte se da oni budu u PNG formatu.
Koristite razmer 1.91:1, a u idealnoj situaciji se opredelite za veličinu od 1200 x 628 px.

Što se odnosni i na tzv. LinkedIn Showcase stranice.

Preporuče veličina vizuala za blog postove na LinkedIn platformi jeste 1200 x 628 px, što je istovremeno preporuka i za prateće vizuale pri šerovanju lina na ovoj mreži.

Važno je imati na umu da se prilikom deljenja URL-a kroz LinkedIn objavu, može desiti da se automatski prikaže predefinisani vizual – zajedno sa naslovom članka ili samog website-a sa kojeg se link deli. Ipak, moguće je prilagoditi oba elementa klikom na ikonicu fotografije ispod text box-a i odabirom željenih vizuala sa vašeg računara.

Saveti:
Rezolucija vizuala bi trebal biti 1.91:1
Najmanja širina vizuala je 200 px, jer će se u suprotnom prikazati kao tzv. thumbnail sa leve strane vaše objave.

Veličina vizuala za LinkedIn oglase

Logotip za oglase: 100 x 100 px
Spotlight ads logo: 100 x 100 px
Spotlight ads prilagođena pozadinska fotografija: 300 x 250 px
Fotografije sadržaja za oglašavanje: 1200 x 627 px ( rezolucija 1.91:1 aspect ratio)
Fotografije za oglašavanje u okviru carousell objave: 1080 x 1080 px ( rezoulucija 1:1)

YouTube

Preporučena veličina vizuala za profilnu fotografiju: 800 x 800 px

Saveti:
Postarajte se da fokus bude dobar i da ste centrirali fotografiju na svom profilu.
Fajlovi bi trebalo da budu u JPEG, GIF, BMP ili PNG formatu, a ukoliko napravite animirani GIF – on neće raditi na mestu profilne fotografije.
Fotografija će biti prikazana u rezoluciji 98 x 98 pixels.
Veličina vizuala za YouTube baner: 2048 x 1152 px (minimum)
Proporcija: 16:9
Minimalan prostor za tekst i logo: 1235 x 338 pixels
Maksimalna veličina fajla: 6MB

Veličina video fajla
YouTube video: 1280 x 720 px (minimalno)

Homepage digital agency

TikTok

TikTok profilna fotografija: 20 x 20 px (minimalna veličina upload)

Saveti:
Iako je minimalna veličina 20 x 20 px, preporučljivo je da za upload pripremite veću veličinu radi boljeg prikaza.

TikTok video: 1080 x 1920 px

Saveti:
Idealna proporcija za TikTok video je 1:1 ili 9:16.

Homepage digital agency

Zašto je važno pravilno odrediti veličinu slika na društvenim mrežama?

Na taj način ćete izbeći pikselizaciju i neodgovarajuće rastezanje i isecanje vizuala i onoga što on prikazuje.
Osiguraćete da vaši vizuali izgledaju profesionalno i da se prikazuju na odgovarajući način.

Sadržaj koji kreirate biće optimizovan za feed svake od društvenih mreža, što znači da će vaša publika videti vizual baš onako kako ste sami i zamislili i primiti kompletnu informaciju.

Deo sadržaja inspirisan je sa hootsuite.com