Projekat
Kampanja za povećanje online prodaje
Klijent
BOMAR
Brif
BOMAR je jedna od vodećih reatail kompanija u Srbiji u oblasti prodaje satova, nakita i optike sa odlično razvijenom distributivnom mrežom širom zemlje.
Okolnosti koje je izazvao virus COVID-19 uslovile su pooštravanje mera i ograničen rad prodavnica krajem 2020. godine koji je izuzetno važan prodajni period. U skladu sa okolnostima ukazala se potreba za usmeravanjem kupaca na online prodaju.
Rešenje
Nemogućnost da kupovinu obave kada im odgovara, kupce je okrenula u e-commerce pravcu, te je bilo važno dobiti njihovu pažnju u digitalnom prostoru i otkloniti eventualne nesigurnosti ka online kupovini. Rešenje je podrazumevalo tri ključne komponente: komunikacija, performance marketing i benefiti za kupca.
Komunikacija prilagođana ciljnoj grupi edukovala je i informisala zajedincu uz direktan poziv na akciju – da posete sajt, obave online kupovinu ili pozovu call centar. Ključan deo strategije svakako je bio performance marketing.
Iskoristili smo napredne mogućnosti Facebook i Google oglasnih platformi i podesili sistem tako da je krajnji cilj konverzija odnosno porudžbina artikla sa sajta. Prednost je što su i tokom prethodnih meseci realizovane različite kampanje pa se u tom periodu odvijao machine learning proces i sistem je upoznao publiku brenda.
Ova prednost uz konstantno praćenje i optimizaciju tokom cele kampanje rezultirala je izuzetnim uspehom.
Još jednom se pokazalo da je u ovakvim oklonostima ključan dobar partnerski odnos, poverenje i timski rad agencije i klijenta. Klijent je sa svoje strane obezbedio značajne popuste i pogodnosti za svoje kupce, što je već atraktivnu ponudu Bomara učinilo još primamljivijom. U isto vreme, agencija je kampanju ispratila online aktivnostima koje ne samo da su povećale prodaju već i ohrabrile brojne kupce da prvi put ovu vrstu proizvoda kupe online.
Rezultat
Uspeh ove kampanje može se videti po broju poseta sajtu koje su uvećane za 50%, kao i broju realizovanih online porudžbina za 110% u odnosu na prošlu godinu.
Direktan benefit promocije i komunikacije na društvenim mrežama pokazao se uticajnim i na offline prodaju, gde je kupac dolazio pripremljen u prodavnicu, znajući cene, aktuelne akcije, ponudu modela i njihove karakteristike. Samim tim što smo kroz komunikaciju pripremili kupca, prodaja je bila lakša, jer se sam kupac već opredelio za neki od modela.
Slobodno možemo reći da je novonastala situacija doprinela da mnoga mala i srednja preduzeća, ali i veće kompanije, prigrle termin digitalne transformacije usvajajući nove pristupe rešavanja problema. Sasvim moguće je da će se trend online kupovine nastaviti i posle ukidanja vanrednog stanja.