U današnjem konkurentskom okruženju i stanju na tržištu, ni jedan biznis ne bi trebalo da zanemarjuje moć brendinga – a naročito ne kompanije sa dugom tradicijom,  velike i porodične. Iako se brending može činiti kao sekundarna stavka, snažan i prepoznatljiv brending je temelj za dalji rast. 

Zašto je brending neophodan za kompanije sa dugom tradicijom:

Lojalnost: Prepoznatljivi brendovi stvaraju poverenje i lojalnost. Kupci i korisnici razvijaju emocionalnu povezanost sa brendovima s kojima dele vrednosti. Ova lojalnost ogleda se u ponovljenoj kupovini i daljim preporukama – što je od neprocenjivog značaja za svako poslovanje. Odličan primer za ovo je brend IKEA. Kao što sigurno već znate, IKEA ne prodaje samo nameštaj – već ideju o stvaranju doma. Kroz jednostavan dizajn, pristupačne cene i inspirativne izložbe, IKEA stvara emocionalnu povezanost sa kupcima koji žele funkcionalan i lep dom. Ljudi često dele svoje IKEA tranformacije i ideje na društvenim mrežama, što pokazuje snagu lojalnosti prema brendu.

Konkurentska prednost: Na zasićenom tržištu, brending je ono što može da vas istakne. Jasna poruka brenda pozicionira vas kao dobar izbor za ciljnu publiku, dajući vam prednost nad konkurencijom, posebno onda kada se pojavljuju novi igrači. Na tržištu pametnih telefona, Apple se izdvaja svojim elegantnim dizajnom, inovativnom tehnologijom i kvalitetom, te besprekornom integracijom hardvera i softvera. Pored toga, lako prepoznatljiv logo i jasna poruka o brendu stvaraju lojalnu bazu kupaca.

Jači brend, veća vrednost: Razvijanjem jakog, prepoznatljivog brenda, povećavate  vrednost svojih proizvoda i usluga. Kupci su spremni da plate više za proizvode i usluge povezane sa kvalitetom, poverenjem i pozitivnom slikom brenda kao što je slučaj sa npr. Tiffany & Co. Ovaj brend je sinonim je za luksuz i eleganciju. Kupci su spremni da plate premium cenu za njihov nakit zbog bogate tradicije, prepoznatljive plave kutije i kvaliteta.. 

Privlačenje talenata: Dobro definisan brend privlači najbolje talente. Zaposlene privlače kompanije sa jakim vrednostima i jasnom svrhom, što olakšava regrutaciju i zadržavanje na radnom mestu. Na primer, snažna fokusiranost Googla na inovacije, kreativnost i zabavno radno mesto čini ih atraktivnim za najbolje programere i inženjere.

Kvalitetan brending podrazumeva doslednost, relevantnost i emocionalnu povezanost. Dosledno iskustvo brenda, od marketing materijala do interakcije sa korisničkom službom, stvara snažan brend identitet i gradi poverenje. Takođe, vaša komunikacija mora biti relevantna ciljnoj publici – razumite njihove potrebe, vrednosti i izazove kako bi vaša poruka o brendu rezonovala sa njima. Najbolji brendovi naprave i iskorak u komunikaciji, kako bi kod publike izazvali emocije i na taj način se više povezali sa njom. Ako iskoristite želje i težnje svojih kupaca i korisnika, stvarate trajnu vezu koja je veća i od samih karakteristika proizvoda. Disney kao brend izaziva osećanje nostalgije i sreće kod ljudi svih uzrasta. Oni koristite moć pripovedanja i emocija da bi se povezali sa publikom i stvorili trajnu vezu.

Ključne komponente snažnog brendinga

Ključne komponente mogu se podeliti u dve glavne kategorije: vizuelni identitet i poruke brenda. Oba rade zajedno na stvaranju jedinstvenog i prepoznatljivog imidža vaše kompanije.

Poruke brenda

Pozicioniranje definiše vaše mesto na tržištu i način na koji se razlikujete od konkurenata. Glas brenda je ličnost koja stoji iza komunikacije vašeg brenda. To je ton i stil koji koristite kada komunicirate sa svojom publikom. Vrednosti brenda su osnovni principi koji vode vaše poslovne odluke i oblikuju priču o vašem brendu. Oni predstavljaju ono za šta se vaša kompanija zalaže i uticaj koji želite da ostvarite.

Vizuelni identitet

Vizuelni identitet je kamen temeljac jakog brenda, stvarajući nezaboravan prvi utisak i oblikujući percepciju publike o vašem brendu. 

  • Logo

Logo je glavni junak vašeg brenda i treba da bude jednostavan i pamtljiv. Izbegavajte previše složene logotipe koji se teško pamte. Pored toga, logo treba da bude univerzalno primenljiv, da funkcioniše u različitim veličinama i medijima – od sajta do bilborda. Iako nije uvek neophodno, uključivanje simbolike ili suptilnih referenci na vrednosti brenda kroz dizajn logotipa može pijačati njegovo značenje. Nike swoosh je jedan od najprepoznatljivijih logotipa na svetu. Jednostavan je, pamtljiv i izaziva osećaj pokreta i brzine. Takođe, suptilno predstavlja krilo boginje Nike iz grčke mitologije, povezujući brend sa pobedom.

  • Paleta boja

Boje imaju dubok psihološki efekat i mogu da izazovu specifične emocije. Paleta boja treba da bude usaglašena sa vašim vrednostima brenda. Npr, brend fokusiran na održivost životne sredine bi mogao da koristi smirujuće zelene i plave boje, dok bi se brend koji naglašava energiju i uzbuđenje mogao opredeliti za crvenu i narandžastu. Crvena boja je postala sinonim za brend Coca-Cola. Crvena boja stimuliše apetit i izaziva osećaj energije kao što je rečeno, i samim tim je idealan izbor za brend bezalkoholnog pića. Potrebno je koristiti boje na koje vaša ciljna publika reaguje. Istraživanja pokazuju da određene boje mogu da utiču na odluke o kupovini. Boje treba međusobno da se dopunjuju i stvaraju vizuelno ugodnu celinu. 

  • Tipografija

Fontovi govore mnogo o ličnosti vašeg brenda. Serif fontovi (oni sa malim dekorativnim ukrasima) prenose osećaj tradicije i elegancije, dok se sans-serif fontovi (bez serifa) smatraju modernim i minimalističkim. Za Netflix logo se koristi jednostavan sans-serif font koji je čist i moderan. Odražava njihovu platformu za streaming i digitalnu prirodu brenda. Iznad svega, prioritet je da su fontovi jasni i lako čitljivi na različitim veličinama ekrana i štampanim materijalima. Koristite ograničen broj fontova dosledno kroz sve svoje brand materijale kako biste održali kohezivan vizuelni identitet. 

  • Slike

Vizuelni elementi poput fotografija, ilustracija i piktograma igraju ključnu ulogu u prenošenju priče i emocionalnoj povezanosti. Evo kako efikasno iskoristiti vizuelne elemente:

– Odabrani elementi trebalo bi da budu u skladu sa glasom brenda i paletom boja.

– Koristite i investirajte u fotografije visoke rezolucije i profesionalnog izgleda, koje odražavaju kvalitet vašeg brenda i proizvoda.

– Koristite vizuelne elemente koji izazivaju emocije koje želite da vaša publika oseti.

– Birajte fotografije i ilustracije koje su direktno relevantne za priču o vašem brendu i ciljnu publiku.

Poznati brend sladoleda Ben & Jerry’s je izgradio prepoznatljiv i uspešan brend zasnovan na zabavnoj, neformalnoj i veseloj atmosferi. Ben & Jerry’s se oslanja na fotografije visoke rezolucije svojih sladoleda i ukusnih poslastica, često u krupnom planu. Takođe koriste ilustracije u svom prepoznatljivom stilu koje prikazuju ljude kako se zabavljaju i uživaju u njihovim proizvodima. Fotografije i ilustracije su često humoristične i vesele. Često se koriste igre reči i vizuelne metafore na ambalaži i digitalnim kanalima.

Svaki od ovih vizuelnih elemenata funkcioniše zajedno kako bi Ben & Jerry’s prikazao zabavnu, neformalnu i prijateljsku atmosferu svog brenda. Digitalni nastup Ben & Jerry’s je dosledan njihovom opštem brend identitetu, stvarajući prepoznatljivu i emocionalnu vezu sa publikom.

 

Uobičajene greške u brendingu koje treba izbeći

Nedosledna poruka: Pomešane poruke zbunjuju vašu publiku i kvare imidž brenda. Održavajte jasnu i doslednu komunikaciju na svim kanalima.

Zanemarivanje razvoja brenda: Tržište i preferencije potrošača se menjaju. Ako ne prilagđavate svoj brending tokom vremena, možete izgledati zastarelo ili oslikavati ono što vaš brend trenutno ne živi. Kako ne bi dolazilo do toga potrebno je s vremena na vreme uraditi brand refresh ili rebranding.

Fokus samo na vizuelne elemente: Iako su jak logo i dizajn važni, brending je više od same estetike. Reč je o ukupnom iskustvu i vrednostima koje vaš brend predstavlja, a koje se definišu u sklopu brend strategije.

Više od Fiverr transakcije

Logo možda deluje kao brzo rešenje, ali dobro kreirani brand identitet predstavlja investiciju u budućnost vašeg biznisa. I upravo tu Homepage ulazi u igru. 

Naš tim iskusnih stručnjaka će se temeljno pozabaviti razumevanjem osnovnih vrednosti vaše kompanije, ciljne publike i pozicije na tržištu. Ovaj temelj omogućava nam da kreiramo kohezivan brending koji će rezonovati sa vašom publikom i pokrenuti rast. Mi ne kreiramo samo logo; razvijamo i glas vašeg brenda, poruku i knjigu grafičkih standarda, obezbeđujući doslednost na svim kanalima komunikacije – sajtu, društvenim mrežama i marketing materijalima. Doslednost gradi poverenje i jača identitet vašeg brenda. Za razliku od jednokratne Fiverr transakcije, mi postajemo vaš dugoročni partner za brending, pružajući vam stalnu podršku i prilagođavajući vaš brand kako se vaše poslovanje razvija. 

Pratimo ključne metrike da bismo izmerili vaše ulaganje, pokazujući vam kako vaš brand pokreće angažovanje, promet na sajtu i na kraju, prodaju. Izaberite partnera za brendiranje vašeg biznisa, a ne samo dizajnera logotipa. 

Hajde da zajedno radimo na izgradnji brenda koji se zaista povezuje sa vašom publikom i pokreće vaš dugoročni uspeh.