LINKEDIN VODIČ 1/3
Kako koristiti LinkedIn za ličnu promociju i poslovne svrhe?
Šta je LinkedIn? LinkedIn strane, profili i grupe – osnovne informacije
Šta je LinkedIn?
Ukoliko ste dovoljno digitalno potkovani i svesni prisutva na internetu, sigurno shvatate da je LinkedIn više od online platforme za traženje posla. Možete reći i da je društveni medij kao Facebook, a opet dosta drugačiji – više kao društvena mreža profesionalaca. LinkedIn misija je povezivanje sveta profesionalaca da bi bili produktivniji i uspešniji. Najviše korisnika ima u SAD, zatim slede Indija, Brazil, Velika Britanija i Kanada. Odnos korisnika ženskog i muškog poja je 44:56. U Srbiji postoji preko pola miliona korisnika LinkedIn-a. Zanimljivo je da preko 4.000 ljudi iz Srbije ima titulu CEO ili director. Ljudi iz IT industrije ima 40.000, marketara i komunikatora ima skoro 10 hiljada, a ljudi iz sektora prodaje oko 7 hiljada. U ovom članku potrudićemo se da vam objasnimo kako da kreirate publiku na LinkedIn-u, kako da se povežete sa pravim klijentima, kandidatima za posao ili potencijalnim lidovima. Pričaćemo o tome kako da uspostavite svoje poslovno ili korporativno prisustvo, povećate vidljivost kao persona ili kompanija, a samim tim i ostvarite nove konverzije i ciljeve. Sam vodič je podeljen na tri dela.
Koja je razlika između LinkedIn profila i stranica?
Prva stvar koju moramo da shvatimo je razlika između kompanijskih stranica i profila. Profil na LinkedIn-u je vaš lični profil. On sadrži vaše ime i prezime, fotografiju. Logika LinkedIn stranica ima najviše sličnosti sa Facebook stranicama. Naravno, da biste kreirali stranicu morate da imate otvoren profil. Kao i na Facebook-u, na stranici imate administratore, što znači da više različitih profila može da vodi stranu. LinkedIn stranica predstavlja vaš biznis, brend ili kompaniju, a profil vas lično. Ukoliko kreirate profil koji nije pod vašim imenom i prezimenom nego je ime kompanije, kršite LinkedIn pravila korišćenja. Budite oprezni sa tim, jer ukoliko LinkedIn to otkrije ugasiće vam profil. Imaju nultu toleranciju, što se tiče toga. E sad, ako već imate takav profil, možete promeniti kompanijsko ime sa vašim imenom i rešili ste problem. Za kompaniju napravite stranicu.
Ko su ljudi kojima se obraćate?
Jedna od najbitnijih stvari na LinkedIn-u je da znate kome se obraćate. Dobro profilisana ciljna grupa omogućava vam bolju i tačniju pretragu. Ukoliko ste kompanija, morate poznavati vašu marketing nišu (niche). Pogledajte vaše trenutne klijente ili kandidate za posao, procenite koji su vaši idealni klijenti ili kadidati. Onda pogledajte ono što im je zajedničko (pol, godine, interesovanja, industrije, pozicije, obrazovanje). Sve ove zajedničke crte možete filtrirati na LinkedIn-u. Vi želite da znate vašu publiku jer samo tako možete da im se obratite jezikom koji razumeju.
Kako pretraživati na LinkedIn-u?
Zahvaljujući upravo gore pomenutoj mogućnosti upisivanja ličnih odlika, LinkedIn ima dobru naprednu pretragu za pronalaženje naše idealne publike.
Kad kliknete, otvoriće se pop-up sa opcijama. Možete pretraživati po imenu, ključnim rečima, titulama, kompaniji. Možete čak da tražite i po kompanijama gde je osoba pre radila ili koju je titulu imala u prošlosti. Dalje, možete pretraživati po edukaciji, lokaciji, industriji, interesovanjima, članstvu u nekim grupama. Pretraga može biti vezana za vaše konekcije (First level connections), za konekcije vaših konekcija (Second level connection) ili čak konekcije konekcija vaših konekcija (Third level connection). Prvim konekcijama možete slati direktne poruke, drugim možete da se predstavite ili da platite 10 dolara da biste im poslali “inmail” (direktnu poruku). Još jedna opcija je da se učlanite u LinkedIn grupe i tako komunicirate sa ljudima koji vam nisu konekcije. Ukoliko imate plaćeni LinkedIn nalog možete da pretražujete i po godinama iskustva, funkciji, po veličini kompanije ili po datumu otvaranja LinkedIn naloga. Još jedno ograničenje besplatnih naloga je to što ćete videti prvih 100 rezultata pretrage. Ova fakta navodi na zaključak da što uže definišete pretragu – to bolje. Pretrage možete i da sačuvate. Sa besplatnim nalogom imate mogućnost čuvanja do tri pretrage. Dobra funkcionalnost je što LinkedIn šalje mail sa imenima novih ljudi (ukoliko se pojave u pretrazi).
LinkedIn grupe
Pored napredne pretrage, za kraj prvog dela našeg LinkedIn vodiča, pomenućemo i da do lidova ili kandidata možete doći i preko LinkedIn grupa. Grupe funkcionišu slično kao i Facebook grupe i omogućavaju odličnu komunikaciju ljudi okupljenih oko sličnih interesovanja. Mogu biti javne ili tajne, a svaki zahtev za učlanjenje mora odobriti administrator. Učlanite se u grupe za koje smatrate da okupljaju vašu nišu, ali nemojte preterivati sa zahtevima odjednom jer će vam LinkedIn blokirati dalje zahteve. Za digitalni marketing dobar primer je grupa Društveni mediji.
U grupama imate opciju pretrage članova i možete ih kontaktirati direktno porukom.
Hvala vam na čitanju, nadamo se da vam je bilo korisno. Nastavak priče o LinkedIn-u čitajte u drugom delu našeg vodiča.