Kako graditi lični brending na LinkedIn-u?
U avanturi zvanoj brendiranje sebe na LinkedIn-u, uvek morate da imate na umu da vaš profil nije vaš online CV – već realno vaša online reputacija. Kad to “prebacimo” u svojoj glavi tad možemo i da krenemo u lično pozicioniranje i ojačavanje našeg ličnog brenda na najvećoj društvenom mreži profesionalaca.
Lični brending na LinkedIn-u podrazumeva proces identifikovanja, građenja i jačanja naše online i offline reputacije. Vaš glavni cilj bi trebao da bude pronalaženje i usklađivanje vaše profesionalne karijere tj. onoga čime se bavite sa strašću, ljubavi i uživanjem ka tom vašem profesionalnom pozivu. On bi trebao da predstavlja vaše nadahnuće i inspiraciju. Zatim, treba da obratite pažnju na proces pronalaženja, pisanja i deljenja sadržaja relevantnog vašim konekcijama i zajednici okupljenoj oko sličnih profesionalnih interesovanja. Treba ekperimentisati sa različitim temama i tipovima sadržaja. Merite efekte koje izazivate različitim kontentom i posle odlučite šta bolje prolazi kod vaše ciljane publike.
Dolazimo do toga da na LinkedIn-u treba konstantno da kreirate nešto novo u kontekstu ličnog brendinga. Nemojte previše razmišljati, samo uradite to. Verovatno ćete imati određenu dozu zabrinutosti i sumnje kako će određeni sadržaj proći, kakva će biti reakcija publike. Ali držite se svog plana i istrajte u tome. Definitivno je svaki početak težak, gradimo se i učimo celog života. Zbog toga sam se ovoj temi i raznim aspektima upotrebe LinkedIn-a za razvoj ličnog brendinga, detaljno posvetio u lekcijima online Kursa digitalnog marketinga – Professional level.
Ne smemo da propustimo i povezivanje sa ljudima koji su u našoj industriji, u našoj niši. LinkedIn nije kao Facebook i potpuno je normalno da se uvezujemo i sa ljudima koje lično ne poznajemo, nisu nam prijatelji. Što više relevantnih konekcija imate veća je verovatnoća da će se sadržaj koji plasirate servirati i deliti među profesionalcima koji se direktno tiču vaše profesionalne karijere pa samim tim i vašeg profesionalnog brendinga.
Od čega krenuti?
Svrha LinkedIn profila i jeste da pokažemo ljudima koliko smo jedinstveni i koliko smo mi jedna vredna i korisna individua. LinkedIn ima sekcije gde možete da označite i da posebno definišete ono ekstra što ste uradili, ono po čemu se ističete u odnosu na druge. I te neke specijalne stvari koje ste uradili mogu da stanu ispred ostalih ljudi u vašoj industriji i ispred ostalih menažera. Postoji na svakom profilu posebna stavka, posebna lista iskustava i određenih skilova, određenih znanja. I vrlo je bitno da su dobro definisane, zato što treba da dokažete da ste vi kao individua stvarno kompletirani. Da su svi ti projekti koji stoje ispred vas i realizovani. Samim tim, ljudima treba da znači i imaju dodatnu vrednost ako vas upoznaju bolje.
Bitna stvar je da ljudima pokažete da ste i pravi timski igrač i da iza svega toga što vi gradite u vašoj karijeri, stoji i tim.
Budite precizni u člancima. Koristite specifične primere statistike. Kada objavite sadržaj, treba da se bavite i vašom mrežom, konekcijama, da ga podelite i proširite reč o njemu, što na LinkedIn-u što na ostalim društvenim mrežama. Naravno, ukoliko postoje neke LinkedIn grupe, koje su vezane za vašu tematiku, objavite i tamo.
Upornost se isplati
Tehnologija, a samim tim i LinkedIn, je fundamentalno promenila način na koji komuniciramo, na koji gradimo sebe u profesionalnoj zajednici. Kao što sam i u nekom od prethodnih blog postova rekao, sve zavisi od nas samih. Na internetu su nam startne pozicije iste. Razlike kreću da se uočavaju posle određenog vremena kad se vidi koliko je ko posvećen sebi i sopstvenom online etabliranju.
Na LinkedIn-u ne možete biti od danas do sutra. Morate da budete konstantno tu, da neprestano gradite svoj uticaj. Opet, ukoliko u nekom momentu prestanete da pišete ili manje pišete svi parametri i sva gledanost vaših objava pašće strmoglavo. Treba da budete uporni i posvećeni, fokusirani na cilj. Znamo da se brend gradi na poverenju, inovativnosti, kreativnosti, saradnji i inspiraciji. Takvi treba da budete i vi.
Ukoliko želite da iz prve ruke učite o ličnom brendingu na najvećoj mreži profesionalaca, čekam vas na Homepage akademiji.