Thank God For GIF’s.

Date: 29.02.2016. Category: Uncategorized

image01

 

Grafički Interpromenljivi Format je osmobitni bitmap grafički format koji koristi paletu od maksimalno 256 boja, sastavljen od frejmova koji daju osećaj animacije.

 

Iliti – one smešne slike koje mrdaju.

 

image05

 

Nastao je 1987. godine pod nazivom 87a, predstavljena od strane kompanije CompuServe, kao nadograđena verzija formata RLE, da bi se 1989. pojavio u svojoj poznatoj varijanti – kao animirani GIF.

Nakon ove minimalne osnovne istorije GIF-a, da pređemo na njegovu praktičnu upotrebu.

Zbog svoje velike kompresije i male veličine, GIF-ovi su oduvek bili sastavni deo Interneta, kao mini-filmovi koje je moguće importovati dokle god World Wide Web seže. U samom početku interneta i web sajtova, GIF-ovi su vodili haotičnu dominaciju nad internetom, što se možda najbolje videlo na našim MySpace profilima.

 

GIF-ovi na Facebook-u.

 

image15

 

Kada su u pitanju društvene mreže, dobija se osećaj da su najdominantije – Facebook i Twitter stagnirale sa podržavanjem pomenutog formata ili u iščekivanju da će isti odumreti ili u strahu da će ih to pretvoriti u MySpace, Tagged, Hi5 i pridružiti groblju pomenutih mreža.

 

Sa druge strane, kao najveća društvena podrška GIF-ovima činio se Tumblr, na kom su završila sva alternativna deca koju niko ne razume. 😉

 

image06

 

Ali, na kraju su i velikani poklekli i početkom 2015. Facebook je otvorio svoje korisničke profile embedovanju GIF-ova (i dalje ih nije moguće hostovati na FB-u), a kasnije, u oktobru iste godine, ovu mogućnost uveo i stranicama na svojoj mreži.

 

image21

 

Iste godine se Messenger odvojio kao posebna platforma na mobilnim telefonima, sa raznim GIF servisima (Giphy, JibJab, Legend, itd.), a kasnije je Facebook Chat na desktopu dobio GIF dugme,  koje se početkom 2016. pojavilo i na Twitter-u.

 

image12

 

Sve ovo je stvorilo ogromnu pomamu za GIF-ovima, kako kod korisnika – tako i kod brendova, čime dolazimo do glavne teme:

 

Kako GIF-ovi mogu prodati vaš proizvod?

Ono što nas, koji se bavimo marketingom, najviše zanima je – kako GIF-ovi mogu da prodaju moj proizvod?

 

Sama animacija je uglavnom dovoljno upadljiva da privuče pažnju, što je poenta reklame. Sada je samo na vama da svojim konceptom, pričom i vizuelnim sadržajem navedete postojećeg ili potencijalnog korisnika da kupi vaš proizvod.

 

Kada je u pitanju kvalitet sadržaja, svi ćemo se složiti da je UGC (User Generated Content) neizmerno bitan u životu jednog brenda. Ali, da kvalitet sadržaja samog brenda mora biti na visokom nivou. Jer na kraju, brend je taj koji postavlja liniju kojom će korisnici kreirati UGC. Brend je taj originalni klinac koji treba da postane toliko #kul da svi žele da ga kopiraju.

 

image08

 

Stoga, potrebno je usresrediti se na kvalitet i nikako i ni pod koju cenu na kvantitet. Nemojte kreirati GIF-ove jer je to u trendu i to svi rade. Nemojte pratiti standarde. Postavljajte ih.

 

Primeri dobre prakse i mogućnosti GIF-ova na društvenim mrežama:

Mogućnosti GIF-ova su ograničene samo vašim idejama. Sfere korišćenja su u potpunosti izložene vašim željama i potrebama, a svrha GIF-ova može biti:

 

Promocija specijalnih ponuda:

 

 

image02

 

Dešavanja:

 

 
  Edukacija o korišćenju usluga ili proizvoda:  
   
   image16  

Reaktivni postovi:  
   

 

Ili jednostavno širenje brand awareness-a:

 

 

I promovisanje svog proizvoda:

 

     

image19

 

Cinemagraph.

 

Sinemagrafi su fotografije sa jednim animiranim delom koji treba da je u fokusu, uvek u loop-u. Animacija je naizgled neprekidna i time se stiče utisak da se gleda film, neprekidni momenat čija je poenta da gledaoca uvede u scenu dešavanja.

 

image14  image04  image20

 

A postoji li bolji način da potencijalnog korisnika približite svom proizvodu?

 

image18  image07  image10

 

U vreme kada svi živimo brzo i gde trendovi dolaze i prolaze brže nego što vam je potrebno da napišete tvit, potrebno je privući pažnju na kvalitetan i brz način. Ljudi su navikli na to da su GIF-ovi kratki, stoga će im ostati dosledni i pogledati do kraja. Sada, kada imate pažnju svog potencijalnog korisnika, šta ćete uraditi s njom?

 

image00

Prati nas

Comprar Clomid online sin receta en España Köpa viagra på nätet receptfritt Sverige cialis kopen online in Nederland Buy Acetaminophen Online Without a Prescription Buy Diethylpropion Online Without a Prescription Buy Vyvanse Online Without a Prescription Buy Methylphenidate Online Without a Prescription