PR je mrtav. Živeo “Digital PR”!

Date: 24.01.2014. Category: Uncategorized

Krajem novembra 2013. godine asteroid saopštenja kompanije Coca-Cola je udario u PR planetu, podigao oblak prašine koji ju je pokrio i onemogućio da je zrake sunca znanog kao “Odnosi sa medijima” hrane toplotom, energijom uticaja i novcem. U narednih nekoliko godina to je potpuno prekomponovalo sliku medija kakvu danas znamo i izazvao izumiranje dinosaurusa iz profesije Odnosi sa javnošću koji se nisu prilagodili. Svejedno je bilo da li su u pitanju PR agencije ili izdavači koji su svoj rad zasnivali na prevaziđenim postavkama ili su u pitanju kompanije i posebno brendovi koji ne prihvataju da je čovečanstvo ponovo došlo u eru u kojoj je u centru dešavanja čovek kao emiter poruke. Tehnologija je tu samo da mu omogući da se ona čuje dalje nego što je on u mogućnosti da je dovikne. Globalno dakle, samo ako to želi.

PR je mrtav ziveo Digital PR

Šta će biti sa PR-om i medijima?

Do Srbije su udarni talasi eksplozije stigli 19. decembra u formi teksta koji je objavio marketinški portal Marketing mreža. Suština nadolazeće promene iskazana je u rečenici:

“Kompanija Coca-Cola, krajem novembra, najavila je da će sva svoja saopštenja za javnost, kao i klasične korporativne sajtove, ukinuti do 2015. godine.”

I ništa se nije desilo, bar ne za sada i bar ne u Srbiji. Tišina kojom je obavijen ovaj sigurno značajan događaj u domaćem PR svetu, jer kompanija Coca-Cola je lider u mnogim promenama unutar komunikacione industrije, je indikativna. U svetu se saopštenja, ukoliko i opstaju, prebacuju u formu koju diktiraju odnosi sa medijima u virtuelnom prostoru. Vrlo su kratka i bogata linkovima. Tako bar kaže da će ubuduće raditi kanadska vlada.

„Medijima i javnosti ponudićemo nešto drugačije. Dva ili tri pasusa, kratak i jasan tekst, omogući će da se brzo shvate ključne poruke iz saopštenja“

Ovim ulazimo u potpunosti u “Digital PR” eru čija je sledeća faza u razvoju nešto što nam se valja iza brda razvoja društvenih mreža a zove se “Social PR”. Radi se o prevashodnoj orijentaciji komunikatora ka “social web-u” i njegovoj osnovnoj jedinki -pojedinačnoj osobi kao i online zajednicama u koje se oni labavim vezama udružuju. Presrećan zbog toga. Ako me pitate zašto osvrnite se na situaciju u medijima globalno, sa naglaskom na tržišta u ekonomskoj i društvenoj krizi koje imaju refleksiju i na medije.

Šta nam se u stvari dešava? Živimo u vreme diktature influensera kada online izdanja medija imaju više mesečnih poseta nego što ih građana Srbije kupuje na trafikama i kada se kao zanimanje aussie online casinos pojavljuje osoba u čijem je opisu posla “traganje za zanimljivim i viralnim sadržajima sa interneta i njihovo objavljivanje u odgovarajućoj formi”. Time je odluka kompanije Coca-Cola This determines the order of the cards in card games, the outcome of a dice throw, or the results produced by the spinning of a slot machine or roulette wheel. da svoju komunikaciju iz sfere profesionalnih medija prebaci na miks sopstvenih digitalnih medija i društvenih mreža, kao mesta okupljanja i animiranja zajednice i generatora njihove posete, sasvim logična i opravdana. Kako će se ona i za koje vreme realizovati u praksi pokazaće vreme. Ima i drugačijih mišljenja, naravno.

Da li se osnove PR industrije ovim potpuno menjaju? Odgovor je da se menjaju alati i način ali ne i sama suština ove profesije.

Šta očekuje novinare i agencije?

Na pitanje u vezi njihove pozicije i budućnosti kao profesije, koje se sigurno postavlja u novinarskim krugovima, odgovor daje samo saopštenje kojim je ovaj tekst i započet:

“U svoje redove Coca-Cola već poziva brojne tekstopisce sa novinarskim iskustvom. Naime, njihov zadatak biće da stvaraju kvalitetne sadržaje koji će „podsticati“ ciljne grupe kompanije Coca-Cola.”

PR, ili posmatrano šire generalno komunikacione agencije, će se prilagoditi ili (od)umreti. Veliki brendovi ukazuju na pravac i utiru puteve, ostali ih slede. I to se dešava već sada.

Stav agencije Homepage po ovom pitanju je vrlo jasan. Mi smo digitalna agencija a u našim redovima imamo osobe sa zavidnim novinarsko-uredničkim iskustvom kao i mlade koleginice sa odgovarajućim medijskim obrazovanjem i iskustvom u radu redakcije dnevnih novina. Takođe su tu i osobe sa ozbiljnim PR stažom a ja sam od samog početka veoma aktivan u razvoju digitalnog PR-a u Srbiji.

Promene koje nam dolaze sa radošću očekujemo.

Prati nas

Kamagra kopen online Köpa cialis på nätet viagra kopen zonder recept Buy Vyvanse Online Kjøpe cialis i Norge Acheter kamagra en ligne Acheter clomid en ligne Acheter clomid en ligne acheter cytotec