PR je mrtav. Živeo “Digital PR”!

Date: 24.01.2014. Category: Uncategorized

Krajem novembra 2013. godine asteroid saopštenja kompanije Coca-Cola je udario u PR planetu, podigao oblak prašine koji ju je pokrio i onemogućio da je zrake sunca znanog kao “Odnosi sa medijima” hrane toplotom, energijom uticaja i novcem. U narednih nekoliko godina to je potpuno prekomponovalo sliku medija kakvu danas znamo i izazvao izumiranje dinosaurusa iz profesije Odnosi sa javnošću koji se nisu prilagodili. Svejedno je bilo da li su u pitanju PR agencije ili izdavači koji su svoj rad zasnivali na prevaziđenim postavkama ili su u pitanju kompanije i posebno brendovi koji ne prihvataju da je čovečanstvo ponovo došlo u eru u kojoj je u centru dešavanja čovek kao emiter poruke. Tehnologija je tu samo da mu omogući da se ona čuje dalje nego što je on u mogućnosti da je dovikne. Globalno dakle, samo ako to želi.

PR je mrtav ziveo Digital PR

Šta će biti sa PR-om i medijima?

Do Srbije su udarni talasi eksplozije stigli 19. decembra u formi teksta koji je objavio marketinški portal Marketing mreža. Suština nadolazeće promene iskazana je u rečenici:

“Kompanija Coca-Cola, krajem novembra, najavila je da će sva svoja saopštenja za javnost, kao i klasične korporativne sajtove, ukinuti do 2015. godine.”

I ništa se nije desilo, bar ne za sada i bar ne u Srbiji. Tišina kojom je obavijen ovaj sigurno značajan događaj u domaćem PR svetu, jer kompanija Coca-Cola je lider u mnogim promenama unutar komunikacione industrije, je indikativna. U svetu se saopštenja, ukoliko i opstaju, prebacuju u formu koju diktiraju odnosi sa medijima u virtuelnom prostoru. Vrlo su kratka i bogata linkovima. Tako bar kaže da će ubuduće raditi kanadska vlada.

„Medijima i javnosti ponudićemo nešto drugačije. Dva ili tri pasusa, kratak i jasan tekst, omogući će da se brzo shvate ključne poruke iz saopštenja“

Ovim ulazimo u potpunosti u “Digital PR” eru čija je sledeća faza u razvoju nešto što nam se valja iza brda razvoja društvenih mreža a zove se “Social PR”. Radi se o prevashodnoj orijentaciji komunikatora ka “social web-u” i njegovoj osnovnoj jedinki -pojedinačnoj osobi kao i online zajednicama u koje se oni labavim vezama udružuju. Presrećan zbog toga. Ako me pitate zašto osvrnite se na situaciju u medijima globalno, sa naglaskom na tržišta u ekonomskoj i društvenoj krizi koje imaju refleksiju i na medije.

Šta nam se u stvari dešava? Živimo u vreme diktature influensera kada online izdanja medija imaju više mesečnih poseta nego što ih građana Srbije kupuje na trafikama i kada se kao zanimanje aussie online casinos pojavljuje osoba u čijem je opisu posla “traganje za zanimljivim i viralnim sadržajima sa interneta i njihovo objavljivanje u odgovarajućoj formi”. Time je odluka kompanije Coca-Cola This determines the order of the cards in card games, the outcome of a dice throw, or the results produced by the spinning of a slot machine or roulette wheel. da svoju komunikaciju iz sfere profesionalnih medija prebaci na miks sopstvenih digitalnih medija i društvenih mreža, kao mesta okupljanja i animiranja zajednice i generatora njihove posete, sasvim logična i opravdana. Kako će se ona i za koje vreme realizovati u praksi pokazaće vreme. Ima i drugačijih mišljenja, naravno.

Da li se osnove PR industrije ovim potpuno menjaju? Odgovor je da se menjaju alati i način ali ne i sama suština ove profesije.

Šta očekuje novinare i agencije?

Na pitanje u vezi njihove pozicije i budućnosti kao profesije, koje se sigurno postavlja u novinarskim krugovima, odgovor daje samo saopštenje kojim je ovaj tekst i započet:

“U svoje redove Coca-Cola već poziva brojne tekstopisce sa novinarskim iskustvom. Naime, njihov zadatak biće da stvaraju kvalitetne sadržaje koji će „podsticati“ ciljne grupe kompanije Coca-Cola.”

PR, ili posmatrano šire generalno komunikacione agencije, će se prilagoditi ili (od)umreti. Veliki brendovi ukazuju na pravac i utiru puteve, ostali ih slede. I to se dešava već sada.

Stav agencije Homepage po ovom pitanju je vrlo jasan. Mi smo digitalna agencija a u našim redovima imamo osobe sa zavidnim novinarsko-uredničkim iskustvom kao i mlade koleginice sa odgovarajućim medijskim obrazovanjem i iskustvom u radu redakcije dnevnih novina. Takođe su tu i osobe sa ozbiljnim PR stažom a ja sam od samog početka veoma aktivan u razvoju digitalnog PR-a u Srbiji.

Promene koje nam dolaze sa radošću očekujemo.

Prati nas

Comprar Clomid online sin receta en España Köpa viagra på nätet receptfritt Sverige cialis kopen online in Nederland Buy Acetaminophen Online Without a Prescription Buy Diethylpropion Online Without a Prescription Buy Vyvanse Online Without a Prescription Buy Methylphenidate Online Without a Prescription