Nova Facebook pravila – novi izazovi

Date: 11.09.2013. Category: Uncategorized

blog-facebook_promotions

U poslednjih desetak dana čitamo i diskutujemo o novostima u Facebook Promotion Guidelines.

Mnogi su se iznenadili ovom promenom, što pozitino, što negativno. Pozitivnu promenu vide manji brendovi i servisi, koji će sada lakše moći da organizuju takmičenja, ne bojeći se potencijalnog banovanja stranice od strane Facebook-a. Negativne posledice mogu da dočekaju nespremne agencije ili freelancere koji mogu da pomisle da sada više neće imati posla. No, hajde da „prepreke“ posmatramo kao izazove i promenimo pravac, ali ne i smer.

U daljem tekstu navodimo nekoliko benefita korišćenja Facebook aplikacija.

Ozbiljnost kampanje i kompanije

Zamislite da je neka ozbiljna kompanija organizovala foto konkurs koji je baziran na lajkovanju fotografija. Navedeni način biranja pobednika bi verovatno ostavio utisak neozbiljnosti.

Monitoring

Ukoliko su nagrade koje su se delile pobednicima vredne, postavilo bi se pitanje validnosti glasanja? Da li su svi lajkovi bili legitimni, tj. nije glasano sa lažnih profila, profila sa servisa za razmenu lajkova i sl.? Community manageri ili drugi administatori bi praktično radili ceo dan, kako bi kontrolisali glasove, čime bi bili onemogućeni da rade druge kampanje.

Preglednost kampanje

Na tzv. page tab aplikacijama postoji mogućnost postavljanja pregledne top liste učesnika, a moguće je i napraviti sekcije u kojima su jasno opisane procedure glasanja i pravila. Dakle, sve je objedinjeno i nalazi se na istoj aplikaciji. Sa druge strane, administratori bi redovno imali uvid u statistiku glasova: znali bi reach kampanje, broj glasova i sl., dakle, raspolagali bi relevantnim brojkama za kampanju, umesto  jednostavnog broja lajkova i post reach-a.

Stvaranje ambasadora brendova

Poznato je da je jedan od glavnih ciljeva social media marketing strategije brand engagement, a tzv. lovcima na nagrade svakako to nije u interesu, već im je glavni motiv da osvoje neku nagradu, bez obzira na to o kakvom brendu se radi. Oni nisu autentični poštovaoci brenda i nije im u cilju da ga što bolje upoznaju, saznaju novosti o njemu, identifikuju se i interaktuju sa njim, već samo traže benefite u vidu pogodnosti, nagrada itd.

hotel-galleria-voucher-app

Prilagođenost kampanje korporativnoj ili filozofiji brenda i usaglašenost sa strategijom komunikacije

Takozvane custom-made, odnosno aplikacije po meri klijenta jesu jedna od prednosti korišćenja aplikacija jer pored velikog broja opcija koje poseduju, aplikacije karakteriše i kontinuitet, jer mogu konstantno da budu instalirane na page tab-ovima stranice i da se jednostavno promovišu putem različitih Facebook alata za promociju.

A šta je sa ostalim aplikacijama čiji mehanizam ne predstavlja nagradnu igru, već animiranje fanova na drugačiji način? Dajte im nešto više od pukog pozivanja na lajk ili komentar. Tu na scenu stupaju zanimljive i interaktivne aplikacije (flash igrice, augmented reality, mobilne aplikacije itd.). Samo nebo je granica.

Da rezimiramo

Na više mesta ovih dana je istaknuto da se u suštini ništa novo nije desilo. Ova pravila koja je Facebook sada suspendovao i do sada su masovno kršena uz potrebno angažovanje i efekte koje najbolje znaju oni koji su to činili. Sa druge strane, većina kolega u industriji se slaže da ozbiljno, kvalitetno i, što je najbitnije od svega, prisustvo na Fejsbuku koje će imati na duže staze pozitivne efekte na komunikaciju i poslovanje kompanija ne može, niti sme da se zasniva na beskonačnom ponavljanju  popularnih “lajkera”.

Smatramo da je promena koja je uvedena dobra po razvoj naše industrije jer će inicijalno dovesti do povećanog interesovanja manjih i srednjih kompanija da uspostave neki vid prisustva na Facebook-u zasnovanim na ovim mogućnostima, dok će dugoročno dovesti do osmišljavanja i razvoja kompleksnijih, maštovitijih i zahtevnijih aplikacija koje će poslužiti za diferenciranje među brendovima.

Činjenica je da se jednostavnom nagradnom igrom mogu usrećiti fanovi. Međutim, sama organizacija nagradne igre i na ovom nivou koji je sada dozvoljen bez aplikacije iziskuje ljude koji će to sprovesti, kao i njihovo vreme, što je ili dodatni napor za in-house timove ili traži dodatni budžet. Nova era nagradnih igara počinje i nestrpljivo iščekujemo kreativne kampanje.

Kakvo je vaše mišljenje povodom novih Facebook promotion guideline-a? Kakve posledice mogu da načine agencijama koje se bave razvojem Facebook aplikacija?

Prati nas

Köpa viagra på nätet Acheter Cytotec en France Buy Contrave Acheter Stilnox Acheter rivotril Cialis kopen köpa viagra på natet Sverige