Razglednica iz Londona

Date: 16.11.2016. Category: Uncategorized

U okviru predstavljanja turističkih potencijala Srbije na najvećem sajmu turizma na svetu, World Travel Market (WTM) u Londonu, imala sam priliku da prisustvujem velikom broju sesija, prezentacija i predavanja globalnih stručnjaka u oblasti turizma.

 

Sajam turizma WTM, koji je održan od 7. do 9. novembra u ExCeL-u, mesto je koje okuplja svetske profesionalce iz oblasti turizma, ali i na kom se predstavljaju marketinške novine, trendovi, tendencije u promociji turizma i uspešni primeri iz prakse, koji su sprovedeni u poslednjih godinu dana.

 

 

Interesantno je da su sve sesije i sve prezentacije bile isključivo kreirane u cilju predstavljanja tema vezanih za digitalni marketing, kao i svetske trendove u korišćenju alata društvenih mreža. Prezentacije su držali stručnjaci iz turističke industrije, ali i lideri u oblasti digitalnog marketinga. Imala sam priliku da čujem kako primere DMOs (Destination Marketing Organisations – najsličniji koncept Turističkim organizacija zemalja), tako i najuspešnijih online predstavnika koji prate turizam i postavljaju temelje za buduće tendencije u online predstavljanju.

 

20161108_140007

 

Nakon svega što sam imala priliku da čujem, glavni zaključak ovih prezentacija je – digitalni marketing je, kako procentom budžeta turističkih organizacija koji je alociran za ove aktivnosti (koji iznosi čak 80% ukupnog budžeta), tako i brojem ljudi koji u organizacijama rade na poslovima osmišljavanja, kreiranja, plasiranja, oglašavanja digitalnog sadržaja i optimizacije online kanala samih organizacija (timovi u svakoj organizaciji broje 12+ ljudi), osnova marketinških planova i strategija u turizmu.

 

Mnoge turističke organizacije sveta redukuju svoje troškove smanjenjem broja sajmova na kojima izlažu turističku ponudu, već svoje budžete usmeravaju na online aktivnosti i sprovođenje digitalnih marketing strategija. Na primer, jedna Nemačka nije bila prisutna sa štandom na sajmu u Londonu, čak i smanjuje količinu štampanog promotivnog materijala, ali zato fokus u promotivnim aktivnostima stavlja na digitalni marketing i prisustvo na društvenim mrežama.


20161109_123740

 

Na samim sesijama je bilo reči i o angažovanju eksternih agencija za pomoć u realizaciji ovih aktivnosti, što se, kažu, pokazalo adekvatnim, dok je osnova komunikacija i strategija dolazila iz samih organizacija, koje značajnu pažnju posvećuju digitalnom marketingu. Ideje, strategije i planovi dolaze od Comms Manager-a, Community Manager-a , dizajnera, kao i SEO Manager-a.  Oni su zaduženi isključivo da kreiraju i sprovode kampanje online u skladu sa sveobuhvatnim strategijama organizacije. Jedan od najboljih primera je Turistička organizacija Filadelfije, koja je morala da nađe mesto svojoj destinaciji pod suncem u poređenju sa Njujorkom, Los Anđelesom, Majamijem,  Bostonom… Pravi pomak u privlačenju gostiju su postigli sa online kampanjama i veoma dobro osmišljenim pristupom predstavljanju i korišćenju društvenih mreža, koje su jako popularne. Kad su promenili fokus u promociji i organizovali tim u okviru same organizacije koji se bavio online aktivnostima, broj gostiju im se učetvorostručio za manje od godinu dana. Kampanje su im se oslanjale na korišćenje sadržaja koje su kreirali sami korisnici društvenih mreža, a koje su oni privukli kroz saradnju sa online zajednicom (blogeri, influenseri, youtube-eri, snapchat-eri, tviteraši….) i kroz osmišljavanje intrigantnih offline trigera (izazivača pažnje) koje su sami korisnici društvenih mreža prepoznali kao interesantne za kreiranje sadržaja na društvenim mrežama i koje su rado delili na istim.

 

 Gost na blogu:

Sandra Vlatković

Corporate Communications and Marketing Manager
Turistička organizacija Srbije

Prati nas

Kamagra kopen online Köpa cialis på nätet viagra kopen zonder recept Buy Vyvanse Online Kjøpe cialis i Norge Acheter kamagra en ligne Acheter clomid en ligne Acheter clomid en ligne acheter cytotec