Da li je, i zbog čega, praksa u Homepage-u dobra stvar za tebe? Koje osobine bi trebalo da poseduješ da bi „kliknuo” sa agencijom? Koliko se često od tebe očekuje da ideš po burek kolegama? Šta u našoj beogradskoj kancelariji piše na vratima WC-a kada je zauzet?

Dragi budući praktikantu, odgovori na ova, kao i na mnoga druga pitanja, kriju se u narednim redovima.

 

Aj trkni do pekare…

 

Iz brojnih razgovora sam uvideo da mnogi ljudi na praksu gledaju kao na nešto što je suvišno u karijernom razvoju jedne osobe.
Bile to predrasude, bio to rezultat nekih posrednih i neposrednih negativnih iskustava – neka uopštena definicija koja se kroz te razgovore iskristalisala glasi:

Praktikant (imenica, jednina) – osoba koja ujutru ide po burek celoj agenciji, a tokom radnog vremena besplatno radi poslove koje niko drugi od zaposlenih ne želi.

Na osnovu ličnog iskustva bih odmah razvejao tu tvrdnju: u Homepage-u nema „burek prakse”.
Bureka, hvala Bogu, ima – ali se nikako ne podrazumeva da je odlazak po njega zadatak praktikanta.

Praktikant (imenica, jednina) – osoba bez (ili sa malo) iskustva u digitalnom marketingu, koja obavljanjem operativnih zadataka stiče početna znanja i započinje karijeru u ovoj industriji.

Uz to, praksa u Homepage-u je plaćena.

 

Praktikantski mandat

 

Tokom prakse u Homepage-u, ti agenciji daješ svoju kreativnost, do tada stečena znanja i energiju, a agencija tebi daje priliku da se upoznaš sa osnovama digitala i marketinga, kao i da dalje produbljuješ svoja znanja i razvijaš veštine.

Tvoj delokrug rada će biti širok: community management, copywriting, tumačenje analitike… Analiziraćeš digitalne nastupe klijentskih brendova i njihovih konkurenata, učestvovaćeš u kreativnim procesima i radu na pitch-evima, razvijaćeš veštine accounting-a i steći ćeš brojne kontakte…

Ukoliko su ti neke od reči iz pasusa iznad nepoznate – guglaj… jer, proaktivnost i snalažljivost se ovde veoma cene. To nikako ne znači da si prepušten samom sebi – štaviše, ceo tim je tu da te podrži kada je potrebno – ali se očekuje i da se vremenom sve više oslanjaš na sebe i svoju snalažljivost.

Kada pri obavljanju nekog zadatka dođeš do stadijuma da ga obavljaš potpuno samostalno i uloga mentora se svede na kontrolu urađenog i aminovanje – to je znak da si savladao taj nivo i da je vreme da se među tvoja zaduženja uvede neki kompleksniji zadatak.

Neka od zaduženja će ti „ležati” više, neka manje… nešto ćeš savladati lakše, dok ćeš oko nečega morati više da se potrudiš… ali kada se podvuče crta – kraj prakse ćeš dočekati kao neko ko:

  • ume da kreira smislen mesečni kalendar objava za klijenta;
  • zna da izvuče i protumači analitiku dotadašnjeg digitalnog nastupa klijenta i uporedi je sa KPI-evima;
  • ume da napiše izveštaj o efektima kampanje;
  • može smisleno da sugeriše klijentu šta bi u njegovom digitalnom nastupu valjalo korigovati;
  • ume da uradi analizu digitalnog nastupe brendova i pronađe primere dobre i loše prakse, kao i da ih obrazloži.

Povrh svega, nadamo se da ćeš kraj prakse dočekati kao osoba koja je znanja unapredila do mere da može doprineti našem kreativno-digitalnom kolektivu kao zaposleni član tima.

 

Proces nije lak… ali ni ne treba da bude

 

Dobra stvar kod prakse je to što ćeš imati priliku da izađeš iz zone komfora u kontrolisanom okruženju: osetićeš šta znači rad pod pritiskom, vežbaćeš „žongliranje” zadacima i obavezama, jurićeš zadate rokove – i u svemu tome ćeš imati apsolutnu podršku uigranog tima.

Iz prve ruke ćeš osetiti kako je raditi u dinamičnoj industriji koja se konstantno menja i razvija – pratićeš trendove i smišljati načine kako klijenti i agencija najbolje da ih iskoriste.

 

„Ja sam Danil Vukičević i ja sam bio praktikant”.

 

Na kraju dana, od tvojih interesovanja, proaktivnosti i motivisanosti da stičeš dodatna znanja zavisi koliko ćeš unaprediti sebe za ta 3 meseca.

Možeš savršeno da ispunjavaš zadatke koje dobijaš, bez dodatnog angažovanja – i to je skroz ok, sigurno ćeš i tako dosta naučiti.
S druge strane, možeš samostalno da produbljuješ stečena znanja, slušaš adekvatne kurseve, istražuješ relevantne teme – a član kolektiva sa takvim pristupom poslu je agenciji sigurno mnogo dragoceniji.

Uz to, od tvojih afiniteta i sposobnosti zavisi kako ćeš se pozicionirati u okviru agencije.
Na primer: hobi ti je audio/foto/video produkcija – kao takav možeš biti zlata vredan naše timu zaduženom za produkciju sadržaja.
Možda imaš neku strast (znaš sve o pivu) ili hobi (baviš se baštovanstvom), a agencija baš tada radi nešto za klijenta iz te sfere – tvoja ekspertiza će joj biti veoma korisna.

Jedna od ključnih stvari u agencijskom životu (ne samo za praktikanta) je, s razlogom do sada više puta spomenuta, proaktivnost.
Evo banalnog primera: tvoj mentor ima neka zaduženja koja obavlja, a jedno od njih je objavljivanje 5 Instagram Story-ja za izvesnog klijenta svako jutro kada dođe na posao.
Kada mu priđeš i pitaš ga: „Možeš li da me naučiš kako se objavljuje Instagram Story, pa da ja to preuzmem?”, ti mu na taj način bukvalno olakšavaš život i oslobađaš prostor da se bavi nečim drugim.

Time si:

  • naučio nešto novo;
  • preuzeo zadatak koji još uvek nije bio planiran za tebe, a kojem si dorastao – i tako si se nešto brže popeo za jednu stepenicu (koliko god ona bila mala);
  • postao si još korisniji svom mentoru, a samim tim i kolektivu;
  • ostavio si pozitivan utisak na osobu koja sutra treba da evaluira tvoj rad.

Naravno, ovo je čisto ilustrativan primer – podrazumeva se da umeš da objaviš Instagram Story.

 

We want you

 

Danil Homepage praksa
Nisam Uncle Sam, ali mogu da te regrutujem

Nadam se da ti je ovaj tekst pomogao da odlučiš vredi li se prijaviti za praksu u Homepage-u.
Ukoliko ceniš da jeste, možeš nam pisati na: posao@homepage.rs.

Do 23.11. nam pošalji jedan zanimljiv mejl upoznavanja i ispiši u njemu sve što smatraš relevantnim – nemoj samo taksativno da pobrojiš stvari. To možeš u CV-u – ako želiš da ga priložiš.

Kad nam se priključiš – prvi burek ti ja donosim 😉

 

p.s. Umalo da zaboravim da odgovorim na ključno pitanje iz prvog pasusa:

Danil Homepage praksa